به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی دستیابی فولاد مبارکه به توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گرید هایX۶۵ , X۶۰ و X۷۰ و پس از اینکه این محصولات برای تکمیل زنجیره تولید ورق موردنیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور مورد استفاده قرار گرفت، شرکت فولاد مبارکه به طور رسمی در لیست تأمین کنندگان (Vendor List ) وزارت نفت قرار گرفت.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولادمبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: از این پس امکان تأمین نیازمندی های وزارت نفت به انواع محصولات فولادی توسط فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است.

غلامرضا طاهری در خصوص چگونگی دستیابی به این موفقیت ارزشمند افزود: فولاد مبارکه در چند سال اخیر هم راستا با استراتژی توسعه سبدکیفی محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، حضور مؤثرتر در صنعت نفت و گاز کشور را هدف گذاری نمود و با سرمایه گذاریهای گسترده و همچنین با نصب تجهیزات جدید RH-TOP و سولفورزدایی به دانش فنی موردنیاز جهت توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گریدهای X۶۵ , X۶۰ و X۷۰ برای محیط های گاز شیرین و گوگرد پایین، مناسب برای محیط های گاز ترش دست یافت.

وی افزود: توسعه صنایع نفت و گاز از آن جهت برای فولاد مبارکه حائز اهمیت است که به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی کشور باعث به وجود آمدن تقاضا در صنایع مختلفی از جمله صنایع فولادی میشود؛ البته محصولات فولادی موردنیاز این صنعت عمدتا در طبقه بندی فولادهای کیفی قرار میگیرند که تولید آن نیازمند دانش فنی و تجهیزات خاص است.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولادمبارکه تصریح کرد: ایران با داشتن منابع غنی نفت و گاز، یکی از بهترین و پرجاذبه ترین کشورها برای سرمایه گذاری و توسعه این صنعت است که در عین کاهش رشد سرمایه گذاری در سالهای تحریم، ضرورت توجه به آن را دوچندان نموده است؛ از این رو در برنامه ششم توسعه، سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد دلاری برای این صنعت پیش بینی شده که انتظار میرود با فضای ایجاد شده پس از برجام، بخش زیادی از آن، از طریق جذب سرمایه گذاری و مشارکت خارجی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه به موازات توسعه های فنی، اقدامات منسجم و هدفمندی نیز برای نفوذ در این بازار که پیش از این به طور کامل در اختیار تولیدکنندگان خارجی (عمدتا اروپایی) بود، صورت پذیرفت، افزود: طی جلسات مستمر با مجموعه های تخصصی و مدیریتی در سطوح مختلف وزارت نفت، قابلیتها و توانمندیهای جدید معرفی شد و در ادامه برای تکمیل زنجیره تولید ورق موردنیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تضمین پاسخگویی، اعمال نظارت و کنترل فولاد مبارکه بر کل چرخه نامبرده، تفاهمنامه همکاری با شرکت فولاد اکسین منعقد گردید تا ضمن بهره مندی از توانمندی های سایر تولیدکنندگان داخلی، یکپارچگی فرآیندی حاصل شود.

طاهری گفت: به منظور اطمینان مصرف کنندگان از کیفیت محصولات تولیدی، تجهیزات لازم برای آزمایشهای مختلف از جمله تست Baumann (سولفورپرینت) ایجاد شده تا در صورت درخواست مشتریان ارائه گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سایه همت و تلاش تمامی همکاران و مجموع ههای مرتبط و همچنین با برنامه ریزی های مناسب عملیاتی و بلندمدت در زمینه چگونگی عرضه محصولات یاد شده و تداوم تعاملات مؤثر با لوله سازان کشور و با توجه بیشتر وزارت نفت به تأمین کنندگان داخل، شاهد استمرار رشد کیفی و کمی حضور فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخل در عرصه های جدید باشیم.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولاد مبارکه در پایان از همکاری تمامی کارکنان معاونت های بهره برداری و تکنولوژی و کارکنان سایر بخشهای مرتبط در این حوزه تشکر و قدردانی نمود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660764
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.