الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** موضع گیری محمد جواد لاریجانی درباره پخش ربنای شجریان در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته قرار داشت. عضو شورای نظارت بر صداوسیما به نامه وزیر ارشاد ایران درباره پخش مناجات ربنای محمدرضا شجریان از صداوسیما پاسخ داده است. پیشتر صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای از صدا وسیما خواسته بود که این مناجات در طول ماه رمضان از این رسانه پخش شود. لاریجانی در نامه خود پخش ربنای محمدرضا شجریان را امری سیاسی و 'خلاف موازین شرعی تلاوت' خوانده است.
*** اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات درباره نامه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز دیگر خبر مورد توجه بود. ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در بخش هایی از اظهارات خطیب محترم جمعه مواردی با قطعیت مبنی بر تشکیک سلامت انتخابات مطرح شد که متاسفانه از نظر نویسنده نامه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مغفول مانده است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: متاسفانه خطیب جمعه در بند چهارم موضوع انتخابات خطبه دوم در یک حکم قطعی اعلام کردند که تعرفه ها به برخی از شعب نیامده بود و سپس در فرازی دیگر خبر قطعی از تضییع حق الناس دادند که البته تاکید کردند مرجع رسیدگی به تخلفات شورای نگهبان است. حال سوال اینجاست پیش از رسیدگی و اعلام نظر نهایی شورای محترم نگهبان خطیب محترم جمعه بر چه اساسی به این حکم قطعی و یا بنا به فرمایش خودشان جرم!!! رسیده اند که از تریبون نماز جمعه از آن به عنوان تخلف و تضییع حق الناس اشاره کردند و از شورای نگهبان خواستار معرفی مجرم شده اند.
*** حراج خانه بهروز وثوقی نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، خانه این بازیگر قدیمی سینما و تئاتر ایران در تهران برای فروش و تخریب به مزایده گذاشته است. این منابع خبری این ملک قدیمی را دارای جنبه میراث فرهنگی عنوان کرده اند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** جان باختن یک آتش نشان و 2 مقنی در فولادشهر از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. یک مامور نشانی روز یکشنبه حین تلاش برای نجات دو مقنی (چاهکن ) در عمق چاهی عمیق، در فولادشهر اصفهان سقوط کرد و جان خود را از دست داد. این حادثه روبروی مسکن مهر فولادشهر و در یک چاه حفر آب شرکت ماسه شویی رخ داد.
*** توضیح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آمار بیماری تب کریمه کنگو نیز دیگر خبر مورد توجه بود. مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایرنا گفت که چهار مورد اعلام شده درباره ابتلا به بیماری، موارد مشکوک بوده و تاکنون قطعی بودن فقط یکی از آنها محرز شده است. وی با بیان اینکه در روزهای گذشته چهار نفر با علائم مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان های استان بستری شدند، افزود: تا کنون فقط ابتلای یکی از آنها به بیماری تب کریمه کنگو بر اساس آزمایش ها بطور قطعی محرز شده که این بیمار در چادگان بوده و اکنون از بیمارستان مرخص شده است. جهانپور ادامه داد: از سه بیمار مشکوک باقی مانده، یکی از آنها که جوانی اهل شهر دیزیچه مبارکه بود، فوت کرد و هنوز نتیجه آزمایش های ویروس شناسی وی به دست ما نرسیده است. وی با بیان اینکه قطعی بودن ابتلای وی به بیماری تب کریمه کنگو اعلام نشده است، افزود: با اینحال هنگام دفن جنازه وی با شرط احتیاط همه تدابیر بهداشتی و ایمنی رعایت شد.
*** انتخاب اعضای هیات رئیسه موقت منتخبان شورای شهر اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، فتح‌الله معین رئیس‌ موقت، علیرضا نصر اصفهانی نائب‌ رئیس و فریده روشن به‌عنوان منشی جلسات منتخبان شورای‌شهر اصفهان در دوره پنجم انتخاب شدند.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.