به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد که آنان در یک روز مشخص از یک نفر فروشنده دوره گرد که دارای دستگاه پوز بی سیم بوده اقدام به خریداری کرده اند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: این شخص نوع کوچکی از دستگاه اسکیمر را در دستگاه پوز خود نصب کرده بود به طوری که قابل مشاهده توسط مشتریان نبود و به این طریق اطلاعات کارت های بانکی را کپی کرده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه آنان می کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات ویژه و تخصصی کارشناسان این پلیس سرانجام هویت اصلی این سارق شناسائی و مشخص شد که وی در شهر تهران سکونت دارد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسائی محل سکونت متهم، ماموران با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی ویژه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم بیش از 100 کارت بانکی کپی شده کشف شد گفت: وی تنها از حساب 10 نفر از مشتریان توانسته بود مبلغ پنج میلیارد ریال سرقت نماید که با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتای استان فرصت سرقت از حساب های بانکی دیگر مشتریان خود را به دست نیاورد.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به مسدود شدن حساب متهم و استرداد وجوه مسروقه به مالباختگان خاطر نشان کرد: متهم که جوانی 32 ساله است با اعتراف صریح به بزه انتسابی خود همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه رمز ورود کارت های بانکی یکی از اطلاعات محرمانه هر شخص محسوب می شود گفت: شهروندان نباید رمز های عبور کارت های بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

مرتضوی اظهار داشت: شهروندان می بایست در خصوص استفاده از دستگاه پوز در هنگام خرید مراقب باشند و از پایانه های فروشگاهی معتبر اقدام به خرید نمایند.
وی همچنین گفت: توصیه ما به شهروندان این است که رمز های عبور کارت های بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهند و با مجهز کردن تلفن همراه خود به سیستم پیامک بانک خود از برداشت های صورت گرفته از حساب بانکی خود مطلع و در صورت مشکوک شدن بلافاصله به بانک مورد نظر و یا پلیس فتا مراجعه و موضوع را اطلاع دهند.

مرتضوی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان آماده پاسخگوئی به هرگونه مشکل و سوالی در خصوص وقوع حوادثی نظیر، سرقت، اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می توانند با شماره تلفن 2184355 تماس حاصل کرده و از مشاوره و راهنمائی های این کارشناسان بهره مند شوند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660669
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.