به گزارش ایرنا، محمد جواد احمدی دو شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته در این سند، برابری جنسیتی مطرح شده است اما عده ای برداشت نادرستی از این موضوع کرده اند.
پیش از این نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند 2030 یک سند توصیه ای محسوب می شود که به همه کشورها از جمله ایران توصیه شده است، بنابراین هرجامعه می تواند موارد آن با مبانی دینی و مذهبی خود تطبیق دهد.
محمد حسن قائدیها افزود: تمامی مبانی درسی در داخل کشور بر اساس مبانی قرآنی و دینی تنظیم شده و شایعات منتشره نسبت به سند 2030 برای سوء استفاده سیاسی است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از جریانات سیاسی با سوء استفاده از این موضوع، شایعه پراکنی می کنند و دستاویز مقاصد خود قرار می دهند و آموزش و پرورش را زیر سئوال می برند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: انتشار این شایعه ها فقط منجر به نگرانی خانواده ها نسبت به آموزش فرزندانشان می شود و هیچ سودی بدنبال نخواهد داشت.
قائدیها ادامه داد: همه مردم بویژه والدین دانش آموزان می توانند تدوین و تنظیم برنامه های و کتابهای درسی را از نزدیک مشاهده کنند تا هرگونه نگرانی آنان رفع شود.
او تصریح کرد: با توجه به فرمایشهای رهبری در اردیبهشت امسال در جمع معلمان نمونه کشور و نگرانی ایشان به برخی از مفاد سند 2030 باید گفت که همه فرمایشهای ایشان در جهت اصلاح امور و بسیار ارزشمند بوده است.
در روزهای گذشته مطالبی واهی در فضای مجازی مبنی بر وجود کتاب ' لک لکی در کار نیست ' و تدریس آن در مراکز آموزشی ایران منتشر شد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وجود کتاب مذکور و تدریس آن در مدارس کشور را تکذیب کرد.
در ادامه این جلسه، کارشناس مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز بر برگزاری جلساتی پیرامون موضوع هایی از جمله گوشه گیری و انزوای دانش آموزان، افت تحصیلی، خانواده های تک سرپرست و فرزندان طلاق تاکید کرد.
حسین ملکیان افزود: مشاورین برای برطرف کردن مشکلات دانش آموزان بطور روزانه اقدام به مشاوره با دانش آموزان، خانواده و مدیران مدارس می کنند و بعضی از مشکلات دانش آموزان را به ادارات آموزش و پرورش ارجاع می دهند و به دنبال آن نیز مشاوران امور تربیتی اقدام به بررسی موضوع می کنند.
ت/6994
خبرنگار:آرزو فلاح** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.