الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات لاریجانی در باره اینکه سند 2030 اشکال شکلی ندارد، از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند 2030 در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی شده است، گفت:‌این سند اشکال شکلی قانونی ندارد اما محتوا بحث دیگری است که نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات، آن را بررسی کنند.
*** تایید صحت انتخابات شورای شهر تهران نیز دیگر خبر مورد توجه در 24 ساعت گذشته بود.رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهرستان تهران با بیان اینکه ۱۵ صندوق بصورت اتفاقی با سامانه تجمیع وزارت کشور مجددا تطبیق داده شد، تاکید کرد: هیات نظارت شهرستان تهران با یقین، سلامت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران را تایید می کند.
*** انتخاب 2 مسجد از ایران در بین زیباترین مساجد دنیا نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. سایت نشنال جئوگرافی 15 مسجد زیبای دنیا را انتخاب کرده است که 2 مسجد امام اصفهان و نصیر الملک شیراز در بین آنها هستند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مراسم عجیب تدفین یک جان باخته مشکوک به تب کریمه کنگو در مبارکه با تدابیر بهداشتی، در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، این جوان اهل شهر دیزیچه مبارکه که مشکوک به فوت بر اثر بیماری تب کریمه کنگو است با رعایت تدابیر بهداشتی و ایمنی به خاک سپرده شد بطوریکه جنازه وی درون وکیوم و در تابوت پلاستیکی پرس شده و در سه متری زیر زمین با شفته آهک دفن شد.
*** تکذیب خبر تخریب منار چهل دختران اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. معاون میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به منار تاریخی چهل دختران اصفهان و تصویری که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخریب پایه‌های این منار منتشر شده بود، گفت: منار چهل دختران اصفهان هیچ مشکلی ندارد و مرمت شده است و از نظر تخصصی هیچ مشکلی ندارد و مرتب پایش می‌شود. طاهری افزود: ممکن است از نظر مردم، وقتی این یا یک اثر تاریخی را ببینند احساس کنند که آسیب دیده اما از نظر ما هیچ مشکلی ندارد و این منارها هزاران سال عمر می‌کنند و مصالح بکار برده شده در آنها دارای ارزش است.
*** پرواز نخستین دسته فلامینگوها بر روی تالاب گاوخونی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. اولین دسته از فلامینگوها در سالجاری بر فراز تالاب بین المللی گاوخونی واقع در شرق اصفهان به پرواز درآمدند. روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز شنبه از مشاهده حدود 200 قطعه فلامینگو در تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد. پس از سه سال غیبت، سال گذشته نیز 150 قطعه از فلامینگوها در این تالاب فرود آمدند. بارش های بهاره اخیر موجب آبگیری قسمتی از این تالاب و تجدیدحیات حدود 70 درصدی پوشش گیاهی منطقه از جمله نیزارها شده است.
گ/301 /6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.