انجمن بین المللی پارک های علمی و مناطق نوآوری (IASP) با هدف ایجاد تعامل میان پارک های علم و فناوری جهان شکل گرفته است و بیش از 400 پارک علم و فناوری از 72 کشور در سراسر دنیا عضو این انجمن هستند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) ، مرکز رشد و فناوری این دانشگاه با استقرار هسته‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شد به عنوان اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) در آید.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه گفت: تعداد مقالات معتبر بین المللی (ISI) پژوهشگران این دانشگاه نیز در سال 2016 با 225 مورد، رشد چشمگیر 80 درصدی نسبت به سال 2015 میلادی داشته است.
احمد رضا مساح به درخشش دانشگاه آزاد اصفهان در پنجمین جشنواره فرهیختگان نیز اشاره کرد و افزود: کسب چهار مقام پژوهشگر برتر گروه کشاورزی، مقاله برتر گروه کشاورزی، مرکز رشد برتر و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برتر در بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی از موفقیت های این دانشگاه در جشنواره فرهیختگان است.
معاون پژوهش و فناوری واحد اصفهان خاطر نشان کرد: کسب عنوان ناشر برگزیده و کتاب برگزیده بخش علوم پزشکی در دومین دوره کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی'ابن سینا' از دیگر مقام‌های کسب شده این واحد دانشگاهی است.
مساح تعداد مجله های علمی و پژوهشی واحد اصفهان را 6 عنوان ذکر کرد و افزود: انتشارات علمی واحد اصفهان تا کنون 420 عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ کرده و در یک سال گذشته نیز 13 هزار و 285 جلد کتاب در قالب 22 عنوان به چاپ رسانده است.
مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اصفهان فعالیت خود را از حدود 13 سال قبل آغاز کرده است.
مرکز رشد (INCUBATOR)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل
کرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
اکنون 12 مرکز رشد فناوری در اصفهان فعال است.
دانشگاه آزاد واحد اصفهان حدود 20 هزار دانشجو دارد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.