به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز شنبه در نشست خبری افزود: البته رای باطله ماخوذه امری طبیعی به شمار می رود که در همه ادوار انتخابات نیز وجود داشته است.
وی اضافه کرد: برخی حاشیه‌ سازی کرده بودند که برخی از صندوق‌ های رأی در اصفهان باطل شده است، تمام این مسائل را تکذیب می ‌کنم، در استان اصفهان نه تنها هیچ صندوقی بلکه حتی یک رأی صحیح مأخوذه نیز باطل نشد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در استان به هیچ وجه کمبود تعرفه وجود نداشت و از قبل هم اعلام شده بود که حوزه ها در صورت مصرف 70 درصد از تعرفه ها اعلام نیاز کنند.
به گفته زرگرپور کل تعرفه های در نظر گرفته شده که در اختیار حوزه های اخذ رای قرار گرفت 20 تا 25 درصد بیشتر از شمار واجدین شرایط بود، بنابراین تعرفه به اندازه کافی و حتی بیشتر وجود داشت.
استاندار اصفهان در همین زمینه گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری 4 میلیون و 350 هزار برگ تعرفه در اختیار فرمانداریها قرار داده شد که از این تعداد 2 میلیون و 760 هزار آن مورد استفاده قرار گرفت و یک میلیون و 600 هزار برگه تعرفه نیز بدون استفاده باقی ماند.
وی خاطرنشان کرد: در کل استان اصفهان برای هر سه انتخابات 10 میلیون و 870 هزار برگ تعرفه وجود داشت که از این تعداد 7 میلیون و 880 هزار آن مورد استفاده قرار گرفت.
زرگرپور با اشاره به آمار استفاده این تعرفه ها، تصریح کرد: در کل، 77 درصد برگه تعرفه های ریاست جمهوری، 75.5 درصد از برگه تعرفه های شوراها و 52.5 درصد از برگه تعرفه های انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان و بطور میانگین 72.5 درصد از کل تعرفه ها استفاده شد.
زرگرپور با اشاره به نفراتی که با پایان رای گیری نتوانستند در انتخابات شرکت کنند، خاطرنشان کرد: سه شعبه در شهر اصفهان شامل پل خواجو، میدان نقش جهان و یکی از مساجد شهر با ازدحام جمعیت روبرو بود، بر همین اساس از حدود ساعت16 روز انتخابات به بعد اعلام شد که شهروندان به این حوزه های انتخاباتی مراجعه نکنند.
زرگرپور با اشاره به وجود 31 شعبه اخذ رای سیار در اصفهان و پیشنهاد استفاده از آنها در حوزه های شلوغ، گفت: از حدود ساعت 6 بعد از ظهر فعالیت این شعبه های سیار پایان یافت و قرار شد این شعب در حوزه های شلوغ کار خود را ادامه دهند، که البته این موضوع با مخالفت هیات نظارت در استان اصفهان مواجه شد.
زرگرپور، میانگین مشارکت مردم استان اصفهان در این انتخابات را ، 74 درصد اعلام کرد و افزود: سهم آرای حسن روحانی 54.15 درصد و سهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی 40.42 درصد بود.
استاندار اصفهان درباره انتخابات شوراها نیز یادآورشد: 566 نفر در 107 شهر استان انتخاب شدند که 89 درصد منتخبان آن مرد و 11 درصد زن هستند و از این شمار 70 درصد افراد جدید و 30 درصد از اعضای قبلی بودند، حدود 74 درصد از منتخبان نیز مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا دارند.
زرگرپور با بیان اینکه در انتخابات شورای روستاها نیز 97 درصد منتخبان مرد و 3 درصد زن هستند، خاطرنشان کرد: 40 درصد از منتخبان فعلی از اعضای قبلی و 60 درصد نیز نفرات جدید هستند، کمتر از 15 درصد از منتخبان نیز مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا دارند.
وی درخصوص انتخابات شهر بهارستان نیز گفت: قانونگذار فرایندهایی را تدوین و پیش بینی کرده که طبق آن انتخابات برگزار می شود این که گفته می شود شماری را با اتوبوس برای اخذ رای به بهارستان منتقل کردند جای بررسی دارد، اما هیچ قانونی برای جلوگیری از این موضوع وجود ندارد.
زرگرپور درباره شادی مردم پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با ارتباط مناسبی که با روسای ستاد نامزدها وجود داشت به آنان تاکید کردیم که هرگونه جشنی در محیط بسته برگزار شود، زیرا در محیط باز عده ای که حامی هیچ نامزدی نیستند، کارهای انجام می دهند که به پای جمع گذاشته می شود و ما بیشتر نگران همین افراد بودیم.
وی با بیان اینکه جشن در سراسر کشور در شب پیروزی روحانی بصورت خودجوش بود، یادآور شد: این جشن در اصفهان نیز انجام شد که با کمترین حاشیه همراه بود، اما در شب دوم هر گونه تجمع و جشن در سطح شهر ممنوع اعلام شد و بر همین اساس حتی یک نفر هم بیرون نیامد.
به گفته استاندار اصفهان ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در استان اصفهان جشن پیروزی را به صورت متمرکز برگزار کرد.
6020/ 1339خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.