به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، ابوالفضل ساروقیان اظهار کرد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از جمله هدفهای سازمان عمران و بهسازی است.
وی افزود: همچنین شماری از خانه های تاریخی که قابلیت تبدیل شدن به مجتمع های اقامتی را دارند بازسازی و مرمت شده و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
ساروقیان خاطرنشان کرد: خانه رضوی با هفت واحد اقامت، خانه عباسیان با 12واحد اقامتی و خانه آل یاسین با هشت واحد اقامتی از جمله بناهای در دست مرمت است.
وی با اشاره به اینکه ضلع شمالی خانه آل یاسین تبدیل به مجتمع اقامتی شده است، تصریح کرد: برای مرمت ضلع شمالی خانه آل یاسین 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول امسال قابل بهره برداری است.
وی گفت: طرح مطالعاتی مرمت حیاط چهارم خانه عباسیان نیز در دست طراحی است و بازسازی این حیاط در کنار سه حیاط دیگر مجموعه ای مناسب اقامتی برای جذب مسافران داخلی و خارجی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان یادآوری کرد: حیاط چهارم خانه عباسیان 12 واحد اقامتی دارد و پیش بینی می شود برای تعمیر و بازسازی بین 10 تا 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.
وی با تاکید بر اینکه مجتمع های اقامتی زیر نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازسازی می شود، گفت: استفاده از مواد اولیه در مرمت بنا زیرنظر کارشناسان و استادکاران مورد تایید میراث فرهنگی تهیه و اجرا می شود و درزمان اجرای مرمت سعی می شود ارزش تاریخی بنا حفظ شده و تغییر عمده ای در شکل و بافت بوجود نیاید.
خانه های تاریخی آل یاسین و عباسیان که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند مربوط به دوره قاجار است.
6136/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.