فریدون اله یاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقق این رقم دراین بازه زمانی نه تنها در چهارسال اخیر بلکه در تمامی ادوار تاریخ معاصر ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.
وی اظهار کرد:در اردیبهشت امسال 123هزار و 810 و در فروردین 85 هزار گردشگر خارجی ازبناهای تاریخی وجاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
اله یاری یادآوری کرد :در این مدت بیشترین گردشگران خارجی به ترتیب از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، هلند، انگلستان، اتریش، چین و ژاپن وارد اصفهان شدند.
وی همچنین به تغییرشاخصه های سنی وحتی تغییرالگوی سفر گردشگران فرهنگی ورودی به اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار شاهد تغییر رویکرد گردشگران خارجی در سفر به استان اصفهان بودیم به گونه ای که از نظر سنی از یکسو شاهد حضور گسترده گردشگران جوان وازسوی دیگر با توجه به وجود امنیت گسترده درایران شاهد رشد سفرهای گردشگران خارجی بصورت خانوادگی هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این درحالیست که اکثر آنها توصیه دوستانشان را که در گذشته به اصفهان سفر کرده اند را دلیل اصلی سفر به این دیار تاریخی برای بازدید از جاذبه های تاریخی وگردشگری در سایه آرامش، امنیت و صلح طلبی مردم ایران عنوان کرده اند.
وی گفت: اصفهان با وجود انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی همچنان شاهد استقبال و سفر گسترده گردشگران خارجی بود به گونه ای که همزمان با اوج فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ، برگزاری همایش های نامزدان انتخابات و روز رای گیری ، گردشگران خارجی بسیاری در این خطه حضور داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از آنها از استقبال گسترده در پای صندوق های اخذ رای متعجب شده بودند و می گفتند که این اولین باری است که شاهد این میزان تحقق دموکراسی در منطقه ای از خاورمیانه هستند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا واثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
برپایه آمارهای منتشر شده درطول فعالیت دولت یازدهم شمار گردشگران خارجی در استان اصفهان در مقایسه با سال های قبل حدود پنج برابر شده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.