به گزارش ایرنا، ' رسول زرگرپور ' روز چهارشنبه در نشست احیای مثلث طلایی گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم، امنیت کامل برای تردد شبانه روز گردشگران خارجی در سطح استان ها بویژه سه استان اصفهان، یزد و شیراز فراهم شده است و این گردشگران بدون نگرانی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این سه استان دیدن می کنند.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز در این مدت از بازار پررونق گردشگری در ایران استقبال کرده اند و فضای رو به رشدی در کشور و بویژه استان اصفهان ایجاد شده است.
استاندار اصفهان افزود: در شرایط کنونی، تهیه سند جامع گردشگری با برش استانی اولویت اول این استان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون رونق گردشگری از مرکز به شهرهای اطراف استان کشیده شده است، گفت: هم اکنون در شهرهای دیگر استان اصفهان همچون خمینی شهر و نجف آباد و حتی روستاها شاهد حضور گردشگران هستیم.
زرگر پور بیان کرد: برای ارتقای صنعت گردشگری، ارائه آموزش های لازم به فعالان و دست اندرکاران این صنعت پاک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار بااشاره به پیگیری های انجام شده برای تعطیلی پنجشنبه ها با هدف کاهش آلودگی هوا گفت: در این خصوص نمایندگان مجلس، طرحی را ارائه کرده اند که براساس آن تنها در پایتخت 2 روز پایان هفته تعطیل است و این طرح شامل سایر استان های کشور نمی شود.
وی یادآور شد: این در حالیست که همه استانها می توانند پیگیر این ممنوعیت عدم تعطیلی باهدف کاهش آلودگی هوا و توسعه گردشگری و رونق اشتغال در این بخش باشند.
به گزارش ایرنا، نشست احیای مثلث طلایی گردشگری ایران با هدف مشارکت استان های اصفهان، یزد و شیراز در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و منافع مشترک استان های یاد شده به مدت 2 روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
در این نشست جمعی از فعالان صنعت گردشگری سه استان اصفهان، یزد و شیراز بر توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیرهای تعریف شده در سه استان تاکید کردند.
مثلث طلایی گردشگری ایران متشکل از شهرهای اصفهان، یزد و شیراز است و آن به این دلیل است که در مصوبات کشوری از استان‌های یزد، فارس و اصفهان به عنوان قلب ایران و مرکز گردشگری کشور نام برده می‌شود و در قالب آن نشست هایی بمنظور تبادل تجربیات، مشترکات، سرمایه ها و ایجاد هم افزایی و همکاری بین سه شهر و استان تشکیل می شود.
همچنین مثلث گردشگری ایران در واقع محوریا مسیر گردشگری سه شهرشیراز، یزد و اصفهان است که گردشگران ورودی به ایران در قالب یک تور خاص از جاذبه های تاریخی، مذهبی، تفریحی، طبیعی و گردشگری این سه شهر دیدن می کنند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
در راستای تعامل سازنده با جهان که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم کلید خورد، بسیاری از گردشگران خارجی سفر خود را به ایران به ویژه استان اصفهان آغاز کردند تا حدی که در مدت سه سال گذشته تاکنون ورود گردشگران خارجی به اصفهان 500 درصد رشد داشته است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.