به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه برگزاری رزمایش بیت المقدس 29، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد.
وی گفت: هرساله با توجه به تهدیدات جدیدی که در پیش روی ما قرار می گیرد در این رزمایش حضور می یابیم.
فرمانده هوانیروز توضیح داد: هوانیروز در مرحله نخست برگزاری این رزمایش، با استفاده از بالگرد جت رنجر با شناسایی منطقه عملیات، اطلاعات و ویژگی های منطقه را به فرماندهان منتقل کرد و در مرحله بعد که شناسایی همراه با رزم است، بالگردهای شکاری کبرا نیروهای دشمن فرضی را منهدم کردند.
امیر سرتیپ دوم قربانی مرحله دیگر از رزمایش بیت المقدس 29 را هلی برن نیروها در منطقه عملیات عنوان کرد و گفت: این عملیات توسط بالگردهای تاکتیکی بل-٢١٤ انجام خواهد شد که در این مرحله بالگردهای کبرا نیز بعنوان اسکورت بالگردهای ٢١٤ حضور خواهند داشت.
وی افزود: اسکورت ستون های پیاده تا منطقه تجمع نیروهای خودی توسط بالگردهای کبری نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط هوانیروز در رزمایش بیت المقدس 29 بود.
فرمانده هوانیروز اضافه کرد: امداد و نجات و تخلیه مجروحین توسط بالگرد آمبولانس هوایی نیز در مرحله نهایی این رزمایش انجام شد.
وی ادامه داد: ماموریت ها، شلیک ها و پشتیبانی آتشی که در این رزمایش صورت گرفت مطابق روش های جدید و به روز موجود در هوانیروز بود.
امیر سرتیپ دوم قربانی اظهار کرد: امروز هوانیروز بعنوان نیرویی که پشتیبانی از تمام رزمندگان در کل نیروهای مسلح را به عهده دارد از کلیه نیروهای غیر متمرکز سازمانی پشتیبانی می کند.
وی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس خصوصا در عملیات آزادسازی خرمشهر، هوانیروز پشتیبانی از رزمندگان را به بهترین نحو انجام داد.
رزمایش بیت المقدس 29 با حضور تمام رسته های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گروهی و در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی در حال انجام و برگزاری است.
انجام طرح ریزی های دو طرفه در مراحل تمرین شامل استقرار در منطقه پراکندگی، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی از مهم ترین برنامه ها در اجرای این رزمایش بزرگ و تخصصی نظامی عنوان شده است.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخیمان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
اجتمام** 7029**3377**1569/ 2093 * خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: علی حبیبی * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.