به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز چهارشنبه در همایش محفل شعر و خاطره، ایثار و مقاومت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر افزود: مردم متدین و فهیم ایران اسلامی در 29 اردیبهشت ماه امسال حماسه ای به یادماندنی همچون حماسه آزادی خرمشهر آفریدند.
وی ابراز کرد: حماسه آزادی خرمشهر نیز با نثار خون شهدای گرانقدر از جمله 60 شهید و 36 جانباز و 11آزاده سرافراز از شهرستان اردستان خلق شد.
امام جمعه اردستان گفت: حضرت امام (ره) عنوان کردند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این کلام جنبه آموزشی و فرهنگی دارد که مبادا رزمندگان دچار غرور شوند و بگویند ، ما بودیم که خرمشهر را آزاد کردیم.
دهشیری افزود: حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه ای بی نظیردر تاریخ جهان است و دشمن 34 روز در پشت درهای مستحکم خرمشهر ماند و نتوانست به آن نفوذ کند.
وی گفت: صدام پس از سقوط خرمشهراعلام کرد اگر ایران خرمشهر را فتح کند من کلید بصره را به آن ها تحویل می دهم ولی به چشم خود دید چگونه ایران با گرفتن هزاران اسیر و تعداد زیادی کشته و مجروح از آن ها خرمشهر را آزاد کرد.
دهشیری افزود: ایران ماندنی است چون حق است و استکبار و طرفدارانش رفتنی هستند چون ناحق اند و این وعده الهی است.
زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر نیز صبح امروز در مدرسه ابتدایی والفجر اردستان و در شهرهای زواره و مهاباد به صدا درآمد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.