به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در چهار سالن به وسعت هشت هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور یک‌صد مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، اردبیل، مازندران و چهارمحال بختیاری به مدت چهار روز برگزار می‌شود.
نمایشگاه امسال از نظر فضای فیزیکی نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است.
حضور آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی، هتل‌ها، مراکز سیاحتی و تفریحی، مراکز بوم گردی، انجمن‌ها، نشریات و ارائه‌دهندگان خدمات و تجهیزات هتلینگ،رستوران، فست فود و کافی‌شاپ، این نمایشگاه را به فضایی رقابتی برای ارائه آخرین دستاوردها و خدمات این صنعت و زیرشاخه‌های آن تبدیل می‌کند.
در این نمایشگاه، نمایندگانی از سفارت کشورهای روسیه، اندونزی و مالزی در قالب مشارکت‌کننده حضور دارند و دو همایش ' گردشگری پایدار برای توسعه' و ' استارتاپ و کارآفرینی در گردشگری ' به عنوان برنامه های جانبی برگزار می شود.
این نمایشگاه‌ها از ساعت 16 تا 22 به مدت چهار روز تا پنجم خرداد ماه سال جاری آماده بازدید علاقه‌مندان و متخصصان این صنعت است.
استاندار اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: حوزه گردشگری برای تبدیل شدن به یک صنعت محوری و فراگیر، مسیر سخت و ناهمواری را باید طی کند که تاکنون میزان قابل توجهی از این مسیر طی شده است.
رسول زرگرپور افزود: در زمان پسابرجام این صنعت به مرحله بلوغ خود رسید، ایران هراسی تبدیل به ایران دوستی شد و محدودیت ها و شرایط نامناسب در بخش کشاورزی و صنایع، شرایط مطلوبی برای رشد و بالندگی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی رقم زد.
وی اضافه کرد: همچنین جدا شدن تشکل های گردشگری از اصناف جایگاه ویژه ای را برای این حوزه بوجود آورد که بطور مستقل بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
زرگرپور گفت: استان اصفهان پس از تعریف ' طرح آمایش سرزمین ' دریافت که صنایع و صنعتی بودن دیگر نمی تواند محور توسعه باشد و این استان دیگر نیازی به دودکش های اضافه ندارد.
وی محور های توسعه استان اصفهان را علم و فناوری، گردشگری و هنر عنوان کرد و افزود: این سه محور بر یکدیگر اولویتی ندارند و به مازات هم باید برای ارتقا و رشد کمی و کیفی آن تلاش همه جانبه و یکپارچه کرد.
استاندار اصفهان بیان کرد: توسعه گردشگری بی شک به پیش شرط ها و زیرساخت هایی نیاز دارد که اولین آنها بهبود وضعیت سیستم حمل و نقل باتوجه به نیازهای گردشگری است که به این منظور توسعه فرودگاه و اتمام پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران در دست اجراست.
وی افزود: ارتقا کمی و کیفی هتل ها در استان اصفهان پیش شرط اساسی و دیگری است که با فراهم آوردن زمینه برای ایجاد مزیت اقتصادی برای افرادی که می خواند در این حوزه گام بردارند، امکان پذیر است.
زرگرپور بر بازسازی فرهنگ مهمان پذیری در اصفهان تاکید کرد و گفت: برخورد مجموعه های درگیر در فرآیند گردشگری مانند تور لیدرها، مکان های اقامتی و غیره باید درخور شان افراد باشد.
وی دیگر پیش شرط توسعه گردشگری را افزایش ماندگاری گردشگران در استان ذکر کرد و افزود: اجرای تمامی این پیش شرط ها و فراهم آوردن زیرساخت ها بی شک با همکاری کلیه دستگاه ها بویژه مدیریت شهری و بخش خصوصی امکان پذیر است.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حماسه انتخابات 96 که 29 اردیبهش ماه سال جاری پشت سر نهاده شده، گفت: باید در برابر مردمی که اینطور دغدغه فردای جامعه خود را دارند و باحضور باشکوه خود در صف های طولانی با صبر و شوق سازندگی رای خود را به صندوق ها می ریزند، سر تعظیم فرود آورد.
وی افزود: باید قدردان مردم بود و این حضور پرشور و حمایت مردمی قطعا بار مسئولیت را بر دوش مسئولان سنگین تر می کند.
زرگرپور اضافه کرد: من به عنوان مسئول برگزاری انتخابات در اصفهان فقط دغدغه پاسخگویی به آن صف های طولانی در ساعات پایانی رای گیری را داشتم و اگر نهادهای نظارتی همکاری بیشتری داشتند بی شک آمار حضور پرشور مردم بیشتر از میزان کنونی بود.
گ/ 7153 ** خبرنگار: هُدا استکی*** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.