عبدالرضا عابدان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن محصول جو تولیدی کشاورزان شهرستان اردستان توسط این اداره و در دو شرکت تعاونی روستایی کویر زواره و مهر مهاباد خریداری شود.
وی با بیان این که بدلیل باد زدگی، طوفان و کاهش آب دهی چاه های کشاورزی امسال محصول کمتری بدست آمده است تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر شش هزار تن محصول جو از کشاورزان خریداری شد.
رئیس اداره تعاون روستایی اردستان افزود: قیمت خرید تضمینی جو هر کیلو 10 هزار و 300 ریال و هر کیلو گندم 13 هزار ریال تعیین شده است و همزمان فروش جو نیز توسط بورس کالا برای دومین سال آغاز شده و مابه التفاوت خرید و فروش محصول جو توسط دولت پرداخت می شود.
عابدان زاده با اشاره به این که سال گذشته 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو بوده است گفت: امسال بدلیل کاهش آب چاه کشاورزی سه هزار هکتار زیر کشت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین برداشت جو چهار تن در هکتار بوده که سال جاری سه و نیم تن در هکتار کاهش دارد.
وی افزود: در حال حاضر 47 دستگاه کمباین مشغول عملیات برداشت جو در سطح اراضی شهرستان هستند.
رئیس اداره تعاون روستایی اردستان هم چنین گفت: هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می شود در هر هکتار پنج تن محصول گندم برداشت شود.
شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.