عبدالرضا مهدی بادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: کار برداشت محصول جو تا یک هفته دیگر ادامه دارد.
وی افزود: از 900 هکتار سطح زیر کشت، 850 هکتار آن متعلق به بخش بادرود است و پیش بینی می شود از هر هکتار چهار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان این که عمده محصولات کشت‌ شده رقم یوسف، دی 5 و ریحان است گفت: بالغ بر سه هزار و 400 تن محصول جو در سطح مزرعه ها برداشت می شود و مقدار قابل توجهی از آن توسط کشاورزان و دامداران شهرستان خریداری و مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: هزینه متوسط هر هکتار محصول جو جهت برداشت با کمباین های مختلف در عمده مالک به میزان سه میلیون تا سه میلیون و 500 هزار ریال است و این قیمت در خرده مالک ها و توافق بین کشاورز و صاحب کمباین تا پنج میلیون ریال متغیر است.
وی با بیان این که قیمت خرید تضمینی جو توسط دولت در صورتی‌ که محصول برداشت‌ شده دارای استانداردهای لازم از جمله رطوبت 12 و نهایت 14 درصد باشد، 10 هزار و 300 ریال است، افزود: شرکت تعاونی روستایی وحدت خالدآباد به عنوان مباشر خرید فعالیت خواهد کرد و امسال برای دومین بار این محصول وارد کالای بورس تهران می شود.
سال گذشته محصول جو در منطقه بادرود در سطح یک‌ هزار و 900 هکتار کشت شده بود ولی امسال به خاطر خشکسالی و کمبود منابع آبی و افت سطح منابع زیر زمینی سطح زیر کشت تا 850 هکتار کاهش پیدا کرده است.
از مجموع 12 هزار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی شهرستان نطنز، 9هزار و 500 هکتار آن در منطقه کشاورزی بادرود کشت می شود .
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.