به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، علیرضا کی یگانه افزود: کارشناسان و کارکنان خط نورد گرم فولاد مبارکه با دستیابی به جزئیات فنی تولید ورق های گرم استحکام بالا (گرید SAPH440) با ضخامت 1.6 و عرض یک هزار میلیمتر شرایطی فراهم کردند تا کشور ایران از هرگونه واردات این نوع ورق بی نیاز شود.
وی با بیان اینکه در اولین گام به میزان 600 تن از این محصول با کیفیت قابل رقابت با انواع وارداتی تولید شد، گفت: تولید محصولات گرم با ابعاد خاص و به ویژه با گریدهای سخت از چالش های مهم فولادسازان و نوردکاران محسوب می شود.
وی افزود: نورد و کلاف گیری این محصولات، مشکلات فراوان و توقفات بلند مدتی را به همراه هزینه های مربوطه به خط تولید نورد گرم تحمیل می کند.
کارشناس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه هم در این زمینه با بیان اینکه تولید این نوع محصول با گرید داخلی 3 هزار و 875یکی از محصولات مورد سفارش نورد گرم فولاد مبارکه بود گفت: تولید به موقع و کیفی آن، همواره از سوی کارخانه های رینگ سازی خودروی سبک از جمله شرکت سایپا مورد درخواست بود.
مصطفی خیرپور با اشاره به فرآیند تولید این محصول افزود: این محصول با همکاری کارکنان نورد گرم و پشتیبانی واحدهای PPC و MPT سفارش داده شد و مطابق با مشخصات فنی لازم و به طور انبوه در فولاد مبارکه تولید شد.
وی گفت: اصلاح برنامه تولید، بهبود ریتم نورد، بهینه سازی ضخامت و دمای بار خروجی رافینگ، اصلاح الگوی نیروی نورد، اصلاح فانکشن سرعت نورد، از مهمترین فعالیت های انجام شده برای تولید این نوع محصول ویژه محسوب می شود.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
ت 7150 / خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.