به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی روز شنبه در مراسم رونمایی از 12 فروند بالگرد بازسازی شده در پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان، گفت: هوانیروز ارتش به عنوان یک یگان واکنش سریع، دست بلند فرمانده در دفاع از کیان اسلامی است.
وی ادامه داد: این نیرو در سالهای دفاع مقدس و بعد از آن، از طریق 10 قرارگاه عملیاتی سهم بسزایی در پشتبانی لجستیکی، پشتیبانی آتش، حمل و نقل، تخلیه نیرو و هلی برن نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه داشت.
فرمانده هوانیروز ارتش افرود: این نیرو با بیش از 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی در طول هشت سال دفاع مقدس 250 خلبان شهید تقدیم راه اسلام کرد.
وی ارتقای توان رزمی، ارتقای سامانه های دید در شب، ارتقای سامانه موشکی برد بلند و نهضت قطعه سازی را چهار مطالبه اساسی فرمانده نیروی زمینی ارتش و رهبر معظم انقلاب از هوانیروز عنوان کرد.
امیر قربانی اظهار کرد: ساز و کارهای بسیاری خوبی برای رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده است و در راه رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی شبانه روزی داشته ایم.
وی اظهار کرد: سال گذشته 24 هزار ساعت پرواز بالگردی انجام شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان، گفت: بازسازی 12 فروند بالگرد در این پایگاه نشان از توانمندی بسیار بالای رزمندگان این پایگاه است.
امیر قربانی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: 22 فروند بالگرد برای جابه جایی صندوق های رای به مناطق سخت گذرو 29 بالگرد وظیفه مراقبت در مرزهای کشور را به عهده داشتند.
وی همچنین با اشاره به انتخابات روز جمعه، گفت: حضور پرشور مردم پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
در این مراسم از 12 فروند بالگرد شنوک، کبرا و 206 بازسازی شده ارتش رونمایی شد.
این بالگردها در سالهای گذشته به واسطه نقص جدی زمین گیر شده بودند و امکان پرواز نداشتند.7134/پ / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.