با فرا رسیدن روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه، اصفهانی‌ها نیز مانند برخی شهرهای کشور باید در کنار انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر یک نماینده را نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس برگزینند.

نکته جالب اینجاست که این روزها شهر اصفهان به نوعی در میانه ازدحام پوسترهای تبلیغاتی شورای شهر رخ پنهان کرده که پوسترهای حامیان ۶ کاندیدای ریاست جمهوری نیز در میانه این آویزهای کوچک و بزرگ گم شده است چه برسد به تبلیغات کاندیداهای انتخابات میان‌دوره ای مجلس که در این میان به سختی به چشم می‌آید.

از سویی به طور کلی کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای به دلایلی که مشخص نیست کمتر به تبلیغ دست زده‌اند و اگر با دقت در میان تبلیغات ۸۰۰ کاندیدایی که تنها برای ۱۳ کرسی شورا رقابت می‌کنند جست و جو کنیم شاید کمتر از ۱۵ نفر از این کاندیداها دست به تبلیغات به شکل پوستر زده‌اند.

البته اغلب کاندیداهای میان دوره ای مجلس اصفهان در کانال‌های تلگرامی دست به تبلیغ می‌زنند اما شادید دلیل بی رمقی تبلیغات خیابانی مجلس را بتوان در این نکته جست و جو کرد که کاندیداهای مستقل به نوعی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کمتر به چش می‌آیند، در واقع انتخابات میان‌دوره ای مجلس در اصفهان روند خاصی را طی می‌کند و بیشتر رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان است.

مجمع اصولگرایان اصفهان از زمانی که انتخابات میان دوره ای برای اصفهان قطعی شد تعدادی از کانیدداها را برگزید تا طی جلساتِ آشنایی و معرفی، برنامه‌های آنها برای استان اصفهان را احصاء و از میان آنها کاندیدای واحدی را معرفی کند.

در این میان ثبت‌نام حجت‌الاسلام رسایی به عنوان کاندیدای میان‌دوره ای مجلس از اصفهان سروصدا و حاشیه‌هایی ایجاد کرد، رد صلاحیت رسایی و حاشیه‌هایی بعد از ان از جمله این موارد بود.

سرانجام پس از تایید رسایی با وجود اینکه وی یکی از کاندیداهای معرفی شده توسط مجمع بود اما برخی کاندیداهای اصولگرا با حضور وی به عنوان نماینده اصفهان مخالف بودند، این افراد دلیل مخالفت خود را بومی نبودن رسایی و عدم دلسوزی وی برای مشکلات استان و شهر اصفهان عنوان کردند، در حالیکه رسایی در این مباحث بر این مورد اعتقاد داشت که دلسوزی برای یک استان به عِرق ملی و دلسوزی بستگی دارد و نه هم‌شهری بودن.

به هرحال با وجود اینکه رسایی در ابتدا به شکل جدی وارد صحنه شده بود در نهایت اعلام کرد که به نفع اتحاد اصولگرایان در انتخابات میان‌دورهای مجلس از صحنه رقابت کنار می‌رود.

از دیگر کاندیداهایی که با عنوان اصولگرا پا به عرصه رقابت گذاشتند حسن کامران و نیره اخوان زوج معروف بهارستان هستند که در انتخابات دوره‌ای مجلس برخلاف سال‌های مکرر گذشته رای نیاوردند و این بار برای انتخابات میان‌دوره ای ثبت نام کردند.

سخاوتی تنها کاندیدای مجمع اصولگران اصفهان در انتخابات میان دوره ای مجلس

حسن کامران از جمله افرادی بود که به عنوان یکی از کاندیداهای مجمع اصولگرایان انتخاب شده بود اما در نهایت با همسر خود به شکل مستقل وارد عرصه رقابتی شد اما در روزهای اخیر نیره اخوان به نفع همسر خود از انتخابات کنار رفته است و اکنون سخاوتی تنها کاندیدای مجمع اصولگران اصفهان است.

علیرضا باطنی، دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان در ارتباط با انتخاب کاندیدای مجمع اصولگرایان می‌گوید: یقینا ظرفیت نیروی انسانی و توانمندی موجود در اصفهان بسیار فراتر از تعدادی است که ما برای مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر لازم داریم.

وی افزود: عرصه‌ای فراهم شده تا توانمندی‌ها عرضه شود و اعضاء به داشته‌های خود در اصفهان بیشتر پی‌ببرند، این سرمایه عظیم غنیمت است.

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با بیان اینکه ۱۶ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که با معیارهای مجموعه هم‌خوان بودند و برای معرفی برنامه‌های خود دعوت شدند، تاکید کرد: بیش از دو سوم از این نفرات در جلسه حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود را بیان کردند، بعضی نیز نتوانستند خود را به جلسه برسانند و عذرخواهی کردند اما اسامی همه به رأی گذاشته شدند.

وی اضافه کرد: در این نشست برای یک صندلی خالی اصفهان در مجلس شورای اسلامی، توسط مجمع اصولگرایان رأی‌گیری شد و در شورای هماهنگی با گفت‌وگوهای مفصل و ارائه برنامه‌ یک نفر در نهایت انتخاب شد.

باطنی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که امروز مجمع همه سلایق سیاسی شهر را در بر دارد، سلایق مختلف اصول‌گرا، انقلابی و ولایتمدار شهر در مجمع هستند و اشخاص تأثیرگذار زیادی در مجمع حضور دارند، نمی‌توان گفت مجمع یک بعدی است و جای برخی از سلایق سیاسی ولایتمدار خالی است، این کامل‌ترین جمعی است که تا کنون می‌توان دور هم گردآورد.

وی نحوه مشارکت کاندایداها و اعضای مجمع اصولگرایان و اداره مجمع را مایه افتخار نیروهای ارزشی شهر اصفهان دانست و گفت: این سرمایه باید حفظ شود، روز به روز تقویت و دامنه آن افزوده شود تا بتواند یک مجموعه مؤثر برای نظارت بر عملکرد مسوؤلان شهر و مطالبه خواسته‌های مردم و هم‌چنین نظام و منویات مقام معظم رهبری باشد.

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: همچنین برای سه برابر ظرفیت تنها صندلی اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز آقایان حمید رسائی، نصرالله سخاوتی، حسن کامران دستجردی، محسن نصری انتخاب شدند که در نهایت با توجه به لزوم معرفی یک نفر از میان افراد با بررسی برنامه‌های ارائه شده و با توجه به سوابق و شناخت جامعه از این افراد سخاوتی به عنوان کاندیدای مجمع معرفی شد.

سید مجید موسویان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس

اما اصلاح‌طلبان نیز در طول این روزها برای معرفی کاندیدای واحد خود جلسات مختلفی را برگزار کردند و در نهایت سید مجید موسویان احمدآبادی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان انتخاب شده و معرفی شد.

حیدرعلی حجتی، سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان در این ارتباط می‌گوید: در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، بحث و تبادل نظر پیرامون انتخاب کاندیدای اصلاح طلبان اصفهان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس صورت گرفت که با در نظر گرفتن جمیع شرایط، آقای سید مجید موسویان احمدآبادی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان اصفهان در این انتخابات معرفی می شود.

وی افزود: موسویان دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته حقوق عمومی و در مقطع دکتری است و در این سال‌های فعالیت خود، عهده دار مسئولیت هایی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بوده است.

از میان ۱۳۱ نفر که برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کرده‌اند؛ ۳۴ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۳۳ داوطلب نیز به تائید رسید از این تعداد، ۳۱ نفر آقا و دو نفر خانم هستند؛ همچنین ۲۳ نفر قبلاً توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شده‌ بودند.

اسامی ۳۳ نفری که برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان احراز صلاحیت شدند به شرح زیر است که البته برخی نیز انصراف دادند.

مصطفی آشوری، نیره اخوان بیطرف، علیرضا اقتصاد، ناهید الهی‌دوست، وحید توسلی، شهریار جبل‌عاملی، اصغر جمالی‌فر، عباس جمشیدی، افشین حیدرپور، سید محمود حسینی دولت‌آبادی، یحیی خلیلیان و حمید رسایی، جهانبخش رضاپور شش‌گل، نصرالله سخاوتی، مجید شریفی قورتانی، محمدکریم شهرزاد، هاشم صفایی، محمدمهدی درستکار سیانی، علیرضا عارف، مهدی غلامی، محمدرضا فاتحی، ارسلان فتحی‌پور، اسماعیل قاسمی، حسین قیصری و حسن کامران دستجردی، ابوالحسن کتابی‌فر، سیدمجید موسویان احمدآبادی، رسول میرعباسی نجف‌آبادی، مجید نادرالاصلی، همت علی نادری دره‌شویی، حمیدرضا نریمانی، محمدجواد نصر اصفهانی و محسن نصری.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 650302
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.