سید محمدجواد فیروزه روز سه شنبه به ایرنا گفت: با توجه به اینکه مدیریت بحران و ابزار ارتباطات در بحران از مسائل بسیار مهم در پدافند غیرعامل محسوب می‌شود لذا سازمان اورژانس کشور درصدد است یک خودروی ارتباطات و فرماندهی بحران را به صورت متمرکز طراحی کند که این خودرو با ویژگی‌های فنی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری یکپارچه به مراکز اورژانس 115 استان‌های کشور ابلاغ شود.
وی افزود: در این کارگروه، RFP (پروپوزال- پیشنهاده)خودروی مذکور نوشته شده و پس از تصویب و نهایی شدن طرح، به همراه بودجه مورد نیاز در اختیار مراکز استان‌ها قرار می‌گیرد تا براساس استاندارد طراحی شده نسبت به تولید خودرو اقدام کنند.
فیروزه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بخش خصوصی در پروسه طراحی و تولید این خودرو هیچ دخالتی ندارد و طراحی آن توسط متخصصین واحد ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی استان‌های کشور انجام می‌شود.
مسئول اداره ارتباطات رادیویی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: درآینده در جلسات مستمر دیگری که تشکیل خواهیم داد، سایر مباحث باقیمانده بررسی شود تا به یک فایل نهایی دست یابیم.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان، در سال ٩٣ نخستین خودروی ارتباطات و مدیریت بحران را بصورت بومی طراحی و تولید کرده است.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از 133 پایگاه شامل 67 پایگاه شهری، 65 جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه‌روزی می پردازد.
ت/7135/ 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.