به گزارش ایرنا، ' مصطفی کواکبیان ' روز سه شنبه در جمع دانشجویان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: مشارکت گسترده در انتخابات باعث می شود تا ما در عرصه بین المللی حرف های بهتری برای گفتن داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در این انتخابات بد اخلاقی های بسیاری صورت گرفت، گفت: دادن وعده های دروغین، شعارهای پوپولیستی و اهانت به دیگران جزو آموزه های دینی نیست و امام راحل نیز توصیه کرده اند که اخلاق را در انتخابات رعایت کنید.
کواکبیان با بیان اینکه عده ای اخلاق را در مناظره ها ذبح کردند، تصریح کرد: من به عنوان نماینده تهران تاکنون نمی دانستم که خانه های رفتگران این شهر در مناطق بالاشهر مانند زعفرانیه است.
کواکبیان با بیان اینکه فضای مجازی برای انتخابات در دسترس همگان است، از مردم خواست تا برای مشارکت گسترده در روز انتخابات از طریق این شبکه ها فراخوان دهند تا کسی در انتخابات منفعل نباشد.
وی همچنین با اعلام حمایت خود از ' حسن روحانی ' گفت: عده ای پنج میلیون نفر را سرکار گذاشتند و رفتند.
وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی باید تداوم یابد، افزود: علاوه بر اینکه تعداد زیادی از بزرگان از تداوم سیاست های دولت یازدهم حمایت کرده اند باید بدانیم که پایدارترین مزیت امنیت را در دولت روحانی تجربه کردیم.
این نماینده مجلس بااشاره به 2 برابر شدن بودجه دفاعی کشور در دولت یازدهم، گفت: توان دفاعی و دیپلماسی لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر توان دفاعی داشته باشیم اما از قدرت دیپلماسی خوبی برخوردار نباشیم، فایده ندارد.
کواکبیان با بیان اینکه ما با برجام به همه اهداف و منافع ملی رسیدیم، افزود: تاریخ نام دکتر ظریف را با افتخار ثبت خواهد کرد.
وی ادامه داد: موضوع برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای از زمان خاتمی تقویت شد اما در دولت یازدهم به رسمیت شناخته شد و ما موانع بر سر راه آن را حل کردیم.
وی اظهارکرد: فرق دولت یازدهم با برخی دوستان این است که آنها می گویند اول بجنگیم بعد مذاکره کنیم اما ما می گوییم اول مذاکره کنیم تا نجنگیم.
کواکبیان با بیان اینکه دولت یازدهم با تدبیر و به کمک همه نظام توانست خطر جنگ را از سر ملت دور کند، افزود: با برجام، ایران هراسی در دنیا از بین رفت.
وی همچنین با بیان اینکه ما نمی گوییم همه مشکل ها مانند اشتغال در این دولت حل شده است، تصریح کرد: بنده از منتقدان برخی برنامه های دولت هستم به عنوان مثال با کلیات بودجه 96 مخالفت کردم و از دولت می خواهم که وزرای جوان را به کابینه خود بیاورد و دست کم سه تن از وزیران از جامعه بانون باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس، ثبات نرخ ارز، مهار تورم، رشد سرمایه گذاری و گشایش رابطه های اقتصادی با خارج را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم خواند و گفت: یارانه ها، میراث شوم دولت قبل بود.
به گفته وی اگر فرایند افزایش قیمت ارز به روال گذشته پیش می رفت اکنون قیمت یک دلار می بایست حدود 6 هزار تومان می بود اما دولت یازدهم توانست آن را کمتر از چهار هزار تومان نگه دارد.
وی درباره انتخابات شوراهای اسلامی نیز گفت: مردم باید به نامزدها با ملاک هایی مانند تخصص، تعهد، امانت داری و خدمت به مردم رای دهند.
این برنامه با عنوان ' امتداد امید' به طور مشترک از سوی انجمن های اسلامی دانشگاه های اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
ت/3011 / 2093 *خبرنگار: آسیه معینی *انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.