به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در جشنواره نوآوران بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان اظهارکرد: به همین علت در دولت تدبیر و امید یکی از سیاست هایی که به طور جدی به آن پرداخته شد، تعامل مستقیم آموزش عالی با آموزش و پرورش است.
وی گسستگی دانشگاه ها با مدرسه ها را نگران کننده دانست و افزود: اگر این گسستگی برطرف شود و زمینه آشنایی دانش آموران و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند با دانشگاه ها فراهم شود، بسیار مفید خواهد بود.
وی تاکید کرد: مرکزهای علمی باید ماموریت مشخصی داشته باشند نه این که بدون توجه به نسل آینده بخواهند زمینه توسعه این مرکزها را فراهم آورند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش خیران در توسعه علمی کشور، خاطرنشان کرد: فرهنگ خیرخواهی و وقف در کشور دارای تاریخی دیرینه است و آن چه که امروز مشاهده می شود توجه خیران به ایستگاه های بالاتر آموزش و پرورش یعنی دانشگاه ها است.
به گفته وی هم اکنون خیران زیادی در کشور وجود دارند که به توسعه آموزش عالی می اندیشند و درتعامل با آموزش و پرورش برای آینده آموزش عالی کشور هستند تا زمینه کارآفرینی و کارورزی را برای فرزندان آینده این سرزمین فراهم آورند.
شریعتی نیاسر در خصوص دانشگاه کاشان نیز گفت: گام های موثری در این دانشگاه برداشته شده است و یکی از مولفه هایی که در رشد این دانشگاه واقع شده، توجه به رویکرد خرد جمعی است که جزو سیاست های دولت است و تلاش می کنیم در وزارتخانه این رویکرد را در دانشگاه ها ترویج دهیم.
وی با بیان این که امروز سلاح و تسلیحات نظامی برای پیشرفت کشور موثر نیست، تاکید کرد: باید بتوانیم با اقتدار در جهان حرف بزنیم و کشور ایران به لحاظ علم و فناوری پیشرفت کرده و در جهان حرف برای گفتن دارد.
رئیس دانشگاه کاشان نیز در این جشنواره از قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر کشور خبر داد و گفت: این رتبه بر اساس رتبه بندی صورت گرفته در سال تحصیلی 95 - 94 تعیین شده است.
عباس زراعت افزود: دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بوعلی سینا همدان و دانشگاه کاشان به ترتیب در جایگاه های اول تا دهم جدول قرارگرفته اند.
وی با بیان این که در گذشته رشد دانشگاه ها در کشور قارچ گونه بود، افزود: هم اکنون دانشگاه ها از 1 تا 4 سطح بندی شده اند و دانشگاه کاشان در سطح 2 قرار دارد.
وی یادآور شد: در حالی دانشگاه کاشان در سطح 2 قرار دارد که بسیاری از دانشگاه های مرکز استان ها در سطح 3 قرار دارند.
بنیاد نخبگان سعیدی با سرمایه خیران برادران علی و مرتضی سعیدی زیرنظارت عالیه ستاد توسعه دانشگاه کاشان به منظور شناسایی، هدایت، حمایت، کشف، جذب و پرورش استعدادهای نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان منطقه کاشان تاسیس شده است.
جشنواره نوآوران بنیاد نخبگان سعدی با هدف معرفی خدمات این بنیاد به جامعه علمی کاشان به مدت یک روز برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.