الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سخنرانی روحانی و قالیباف از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اصفهان از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود.
حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در جمع مردم اصفهان در میدان امام(نقش جهان) این شهر گفت: دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار، حاصل تلاش و اقدام های دولت یازدهم است.وی همچنین گفت: خطر خشک شدن دریاچه ارومیه، زندگی 14 میلیون نفر از مردم غرب کشور را تهدید می کرد اما دولت یازدهم برای جلوگیری از این تهدید، برنامه ریزی و اقدام کرد و این بار نوبت زاینده رود است،زیرا اصفهان به زاینده رود، زنده است.وی با تاکید بر اینکه به عقب بر نمی گردیم از مردم سئوال کرد: شما پیشرفت به جلو و 1400 را می خواهید یا عقب گرد به 91؛ برنامه های سایر نامزدها بازنویسی سال های 90 و 91 است. روحانی با اشاره به اظهارات برخی نامزدها که در گذشته مخالف برجام بودند و اکنون می گویند ما امروز برجام را قبول داریم، گفت: شما تا دیروز تلاش داشتید با نصب بیلبورد در تهران علیه برجام فعالیت کنید و در جریان مذاکرات هسته ای، از پشت خنجر زدید و حالا خود را طرفدار برجام می دانید. وی همچنن در انتقاد به برنامه های دولت قبل گفت: آنها در طول هشت سال نتواستند اشتغال خالص حتی برای یکصد هزار نفر درست کنند در حالی که ما تنها در سال 95 برای 650 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم.
محمد باقر قالیباف نیز روز یکشنبه در جمع مردم در ورزشگاه پیروزی اصفهان گفت: در اولین گام در تحول اقتصادی، سیستم مربوط به سامانه های مالیاتی را به نفع 96 درصد تغییر داده و جلو فرار مالیاتی 4 درصدی ها را خواهم گرفت. قالیباف، افزایش یارانه به 150 هزار تومان را از برنامه های دولت خود بیان کرد و گفت: این پول مختص قشر مستضعف است ولی دولت این میزان پول را برای هزینه های جاری خود مصرف می کند.وی به بحران آب زاینده رود اشاره کرد و افزود: بحران آب زاینده رود، کارنامه ناکارآمدی این دولت است. قالیباف افزود: این کشور و استان اصفهان ظرفیت های لازم برای تحول اقتصادی در زمینه های مختلف را دارد اما علت اینکه ما نمی توانیم از این ظرفیت های عظیم بخوبی استفاده کنیم، مشکل مدیریت در کشور است.
*** حضور دانش آموزان تا 31 اردیبهشت در مدارس نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، دانش اموزان باید تا 31 اردیبهشت سالجاری در مدارس حضور داشته باشند. امتحانات نهایی دانش آموزان از دوم خرداد آغاز می شود و تا 25 خرداد ادامه دارد.
***واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه در 26 اردیبهشت و فوت مجرم مشهور و سابقه دار اهل مازندران مشهور به 'شاه مازندران' در زندان به نقل از برخی منابع خبری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** برنامه سخنرانی ابراهیم رئیسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود.وی روز دوشنبه ساعت 17 در میدان امام اصفهان با مردم سخن خواهد گفت.
*** حضور عروس و داماد چینی در مکان های تاریخی و گردشگری اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری اصفهان تصاویری از این زوج در میدان امام و کویر ورزنه ثبت و منتشر کرده اند.
***انهدام 6 باند سرقت مسلحانه و خشن توسط پلیس آگاهی اصفهان و جان باختن یک نائینی بر اثر اصابت صاعقه نیز دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.
گ/301/ 6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.