به گزارش ایرنا، علی اصغر قانع شامگاه یکشنبه پس از پایان آیین آغاز بهره برداری شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر نیاسر کاشان درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تصفیه خانه ها قادر خواهند بود بیش از 480 هزار مترمکعب فاضلاب های جمع آوری شده را تصفیه و دوباره به چرخه تولید بازگردانند.
وی اعتبار مورد نیاز برای سرمایه گذاری این طرح ها را افزون بر 11هزار میلیارد ریال بیان کرد.
به گفته وی هم اکنون شبکه فاضلاب در بیش از 200 شهر کشور در حال تکمیل شدن است که تعدادی از آن ها جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است و در سال 96 به بهره برداری می رسد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم چنین افزود: در بخش آب نیز 6 طرح آبرسانی در شهرهای کشور با سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد ریال از بخش خصوصی امسال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که بخش عمده طرح های آب و فاضلاب کشور توسط بخش خصوصی اجرا می شود، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری در قالب قراردادها، بخش خصوصی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال آورده داشته باشد تا بتواند در حوزه تاسیسات آب و فاضلاب سرمایه گذاری کند.
قانع با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی و دولت امسال اعتبار مناسبی برای اجرای آبرسانی به منطقه های روستایی تخصیص داده اند، گفت: پیش بینی شده است بیش از 300 میلیون دلار از منابع حاصل از صندوق توسعه ملی نیز برای آبرسانی به روستاها برداشت شود.
به گفته وی از محل اعتبارهای تملک دارایی نیز امسال 11 هزار میلیارد ریال برای این مهم پیش بینی شده است تا ظرف پایان سال جاری به بیش از یک هزار و 200 روستا آبرسانی شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از نصب شیرهای قطع سریع جریان آب در استان خراسان شمالی پس از زلزله شب گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه با وقوع زلزله این شیرها عملکرد خوبی داشتند و به محض وقوع زلزله، آب مخزن ها قطع و کمک بسیاری به حوادث پس از زلزله در این منطقه شد.
برای بهره برداری از نخستین شبکه فاضلاب کشور که با مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی در شهر نیاسر اجرا شده، 250 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
شهر نیاسر در 15 کیلومتری کاشان قرار دارد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.