به گزارش ایرنا صادق زیباکلام یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های اصفهان در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان افزود: داستان اصلی انتخابات امسال نیز بر سر بازگرداندن انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان های واقعی آن است.
وی بیان کرد: مسیر دموکراسی در هیچ جامعه ای آسان نبوده است،130 سال پیش فردی به نام سپهسالار دم از آزادی زد و تلاش زیادی در این زمینه کرد.
زیباکلام بااشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سرنوشت انتخابات و شیشه عمر آزادی و دموکراسی کشور در دست آنهایی است که نمی خواهند رای دهند در حالی که این افراد سخت در اشتباه هستند زیرا تنها راهی که برای برون رفت، پیش پای ما وجود دارد، صندوق رای است.
وی ادامه داد: تلاشی در کشور در حال انجام است تا اهداف و آرمان های اصیل انقلاب مجدداً در کشور حاکم شود که این تلاش، اصلاحات نام دارد و سرنوشت آن پس از 2 دهه، در انتخابات امسال رقم می خورد.

** تحریم ها
زیباکلام با اشاره به تحریم ها نیز گفت:فعالان عرصه صنعت و تولید بخوبی می دانند که این تحریم ها چه بلایی سر کشور و تولید ناخالص ملی آورد و بسیاری از واحدهای تولیدی بدلیل نداشتن قطعات و مواد اولیه از کار افتادند.
وی با اشاره به پروژه پارس جنوبی افزود: این حوزه بین ایران و قطر مشترک است اما تحریم ها باعث شد در سال 92 قطر تنها با سه میلیون نفر جمعیت بیش از ما که 80 میلیون نفر جمعیت داریم، از این حوزه برداشت کند اما اکنون و پس از اجرا شدن سند برجام و بازگشت شرکت های بزرگ نفتی، سهم درآمد و سود ما از پارس جنوبی با قطر ، برابر شود.
وی همچنین هنگام شعار دادن یکی از دانشجویان مخالف حاضر در تالار گفت: اینها چقدر بی انصاف هستند، ما 365 روز حرف های آنها را 24 ساعته می شنویم اما آنها نمی توانند یک ساعت حرف مخالف خود را تحمل کنند.
در ابتدای این برنامه قطعنامه ای مبنی بر دعوت دانشجویان به حضور در انتخابات 29 اردیبهشت از سوی تشکل های دانشجویی قرائت شد.
این سخنرانی از سوی انجمن های اسلامی دانشگاه های اصفهان و با عنوان 'به عقب باز نمی گردیم' برگزار شد.
خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6027/گ/3011 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.