به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، حامد آرمانفر روز شنبه در بازدید 'مورین مک نیل' کارشناس دبیرخانه اوپک از این شرکت افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی از سال 1358 و در قالب دو پالایشگاه متقارن آغاز کرد.
وی گفت: بنزین یورو 4، گازوئیل یورو 4، نفت سفید و گاز مایع از مهمترین تولیدات این شرکت محسوب می شود.
وی با اشاره به تولید راهبردی ترین کاتالیست مورد نیاز صنعت پالایش نفت توسط متخصصان ایرانی در این شرکت افزود: واحدهای 'NHT' و 'CCR' مجتمع بنزین سازی، در سال 1392 راه اندازی شد و در سرویس عملیاتی قرار گرفت اما بدلیل تحریم ها، تامین کاتالیست مورد نیاز واحد سوم مجتمع'Isomerization' با مشکل و تاخیر مواجه شده بود.
مدیر بهره برداری شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: این کاتالیست تا آن زمان تنها در انحصار دو کشور جهان قرار داشت اما متخصصان توانمند داخلی موفق به تولید آن شدند و این افتخار بزرگ را در تاریخ صنعت پالایش نفت ایران ثبت کردند.
کارشناس دبیرخانه اوپک نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ارزشمند کارکنان و متخصصان این واحد عظیم صنعتی، گفت:پالایشگاه اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مدت حضورم در ایران درخواست بازدید از این پالایشگاه را داشتم.
'مورین مک نیل' پس از بازدید از واحدهای عملیاتی این شرکت گفت: کشور بزرگ ایران با پشتوانه تاریخ شگفت انگیزش و با اتکاء به توانایی مردم خود پیشرفت قابل توجهی را در عرصه صنعت و دانش بدست آورده است.
وی افزود: من رویکرد و حرکت پالایشگاه اصفهان را بعنوان نماد تلاش متخصصان این سرزمین پهناور ارج می نهم.
کارشناس دبیرخانه اوپک پس از بازدید از شرکت پالایش نفت اصفهان در جلسه ای با مدیر بهره برداری این شرکت، در جریان فعالیت شرکت پالایش نفت اصفهان قرار گرفت.
شرکت پالایش نفت اصفهان اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید آن 375 هزار بشکه در روز است.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.