به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: ائمه معصومین(ع) بر وحدت امت اسلام تأکید کرده اند و نگاه ویژه ‌ای به حفظ وحدت میان شیعه و سنی دارند.
وی که در دیدار علمای اهل سنت و شیعه مهاجران افغانستان سخن می گفت، به موضوع تقیه اشاره کرد و افزود: مسأله تقیه موضوع مهمی در زمینه وحدت است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: برخی افراد، تقیه را بد معنا کرده ‌اند زیرا تقیه به معنای ترس نیست بلکه از آن به معنای حفظ وحدت تعبیر می شود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به شرایط کنونی جهان، حفظ وحدت امت اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروزه دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته ‌اند.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه تقیه دین من و اجداد من است، گفت: علمای اهل سنت نیز اختلاف بین مسلمان را خط قرمز می‌ دانند و تلاش می‌ کنند همواره در مسیر وحدت گام بردارند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: زمانی که بین مسلمانان اجماع و اتحاد وجود داشته باشد دشمن نمی‌ تواند اهداف خود محقق کند امام چنانچه تفرقه در میان امت اسلامی بوجود آید، دشمنان می‌ توانند بر آنها مسلط شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با شیوه های مختلف می‌ خواهد میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، اظهارکرد: دشمنان تلاش می ‌کنند تا کشورهای اسلامی را تجزیه کنند و از هیچ تلاشی برای ایجاد اختلافات قومی و قبلیه ‌ای فروگذار نیستند.
وی با اشاره به اینکه تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شدت یافته است، گفت: تفرقه افکنی در بین مسلمانان موجب رشد و شکل گیری جریانی نظیر داعش که فاقد عالم و رهبر دینی هستند شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش انگلیس در شکل گیری وهابیت گفت: جمعی شیعه نما نیز در انگلیس و با حمایت آنها شبکه تلویزیونی راه اندازی کرده اند و برای هتاکی به مقدسات و بزرگان اهل سنت فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: بارها رهبر معظم انقلاب آنها را به عنوان شیعه انگلیسی معرفی کرده‌ و آنها را در کنار وهابیت قرار دادند‌.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، توهین به مقدسات اهل سنت را بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب حرام دانست و گفت: کسانی که علیه اتحاد سنی و شیعه اقدام می ‌کنند نه سنی هستند و نه شیعه.
وی با بیان اینکه تدبر و تعمق علمی، لازم و صحیح است، در عین حال گفت: اینکه افراد به مقدسات یکدیگر هتاکی و بی احترامی کنند صحیح نیست.
مسئول شورای علمای اهل سنت مهاجران افغانستان در استان اصفهان با بیان اینکه تنها رمز پیروزی جهان اسلام در برابر استکبار جهانی وحدت کلمه است، گفت: وحدت کلمه یک ضرورت برای جهان اسلام است .
' مولوی جان محمد اسدی ' افزود: استکبار جهانی همواره از وحدت مسلمانان هراس دارد و اگر مسلمانان وحدت کلمه را حفظ کنند، تلاش‌های استکبار جهانی برای تفرقه افکنی بی نتیجه خواهد ماند.
وی، اتحاد را رمز پیروزی مسلمانان دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بر وحدت مسلمانان تاکید شده است زیرا مسلمانان با یکدیگر مشترکات زیادی دارند .
مولوی اسدی در ادامه افزود: اختلافات اهل سنت و تشیع، جزیی و بسیار کم است و این اختلاف ها نباید باعث تفرقه و جدایی آنها از یکدیگر شود.
وی با بیان اینکه هدف وحدت اسلامی به معنای عدول از عقاید مذاهب نیست، گفت: قرار نیست اهل سنت و تشیع دست از عقاید خود بردارند و هردو طرف در پیروی از سنت پیامبر اسلام (ص) و محبت اهل بیت (ع) مشترک هستند.
مسئول شورای علمای اهل سنت مهاجران افغانستانی در اصفهان، وحدت را از مهمترین وظایف مسلمانان دانست و تصریح کرد: دشمن شناسی از مسائل مهمی است و مسلمانان باید در این زمینه فعال باشند زیرا کسی که دشمن را بشناسد اهل تفرقه نخواهد بود.
وی تاکید کرد: پایبندی و تکیه بر مشترکات دینی و مذهبی موضوع بسیار مهمی است که همه ما مسلمانان باید به آن توجه داشته باشیم.
مسئول شورای علمای اهل سنت مهاجران افغانستانی استان اصفهان ادامه داد: علمای اهل سنت در طول تاریخ بر افراطی بودن وهابیت تأکید داشته‌ اند و همواره وهابیت ظلم‌ های بسیاری بر اهل سنت روا داشته است.
مولوی اسدی اضافه کرد: این موضوع همیشه مورد توجه اهل سنت بوده است که باید با وهابیت مقابله کرد زیرا وهابیت خلاف سنت پیامبر اسلام(ص) عمل می‌ کند و از اسلام چهره خشنی نشان می‌ دهد درحالیکه اسلام دین شفقت، مودت و رحمت است.
وی با بیان اینکه داعش شاخه نظامی وهابیت است، اظهار کرد: اگر این گروه ظالم نبودند و به مردم و کشورهای اسلامی حمله نمی‌ کردند اسلام در یک بازه زمانی توانسته بود اروپا را فراگیرد و شرایط به نحوی بود که اسلام نفوذ زیادی در غرب پیدا کرده بود.
او خاطرنشان کرد: همه ما مقابله با این دشمنان را وظیفه مسلمانان می‌دانیم و بارها این گروه‌ های افراطی را در محل‌ ها و زمان‌ های مختلف محکوم کرده ‌ایم.
به گزارش ایرنا، سرشماری سال 90 نشان می دهد حدود 180 هزار خارجی در استان اصفهان زندگی می کنند که از این تعداد 94 درصد افغانستانی و مابقی عراقی، پاکستانی و سایر کشورها هستند.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.