به گزارش ایرنا،رحیم محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد اصلی هدایت تحصیلی، آگاهی بخشی به خانواده ها، دانش آموزان و تجهیز و توانمندسازی مشاوران، دبیران کار و فناوری در دوره اول متوسطه است تا بتوانند به دانش آموزان برای مسیر صحیح در انتخاب رشته کمک کنند.
وی اظهار کرد: رغبت 58 درصد از دانش آموزان درانتخاب رشته نشات گرفته ازتاثیرخانواده هاست بر این اساس هدایت تحصیلی با بررسی دقیق عملکرد تحصیلی دانش آموز می تواند او را به بهترین مسیر تحصیلی و شغلی هدایت کند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بر این اساس با تشکیل کارگروه ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، نگاهی راهبردی برای شناسایی استعداد دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی دنبال می شود.
وی تعداد دانش آموزان پایه نهم استان را حدود 69 هزار نفر عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش آن است که عمر تحصیلی دانش آموزان بیهوده تلف نشود.
براساس آیین نامه هدایت تحصیلی، رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس ملاک هایی که در این آیین نامه مطرح شده است در پایان دوره اول متوسطه انجام می شود که شامل دو دسته ملاک شامل نمرات درسی مرتبط با رشته و امتیازات مشاوران محاسبه می شود.
مرداد سال گذشته برخی از خانواده‌های دانش آموزان پایه نهم نسبت به موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان اعتراض‌های بسیار جدی مبنی بر اینکه مدارس به اجبار دانش آموزان را به رشته کار و دانش و یا هنرستان ها معرفی می کند به آموزش و پرورش وارد کردند.

**ارزشیابی شایسته محور ادامه رو ارزشیابی توصیفی می شود**
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرحی با عنوان 'ارزشیابی شایسته محور'، نظام ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی را ادامه می دهد.
وی اظهار کرد: ارزشیابی توصیفی ویژه دوره ابتدایی بود که با اجرای طرح ارزشیابی شایسته محور در دوره متوسطه این طرح کماکان ادامه می یابد.
محمدی خاطرنشان کرد: در این نوع ارزشیابی شاخص های رفتاری و فردی دانش آموزان نیز مد نظر قرار گرفته می شود.
ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی، تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک اولیا و معلمان برطرف کنند.
هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود شرایط یادگیری دانش آموزان با از بین بردن اضطراب های نامطلوب ناشی از برگزری امتحانات و بازخورد های عددی است.
هم اکنون 840 هزار و 189 دانش آموز در هفت هزار و 329 واحد آموزشی در استان اصفهان به تحصیل می پردازند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.