به گزارش ایرنا، امیر رضا خادم شامگاه دوشنبه در جشن روز جوان در محل ورزشگاه پیروزی اصفهان افزود: دولت تدبیر و امید با نگاهی مثبت به جوانان و نیازهای این قشر و ضرورت مشارکت جوانان، زمینه افزایش مشارکت اجتماعی جوانان راافزایش داد.
وی بیان کرد: در گذشته با توجه به نگاه امنیتی که در جامعه نسبت به تشکل های مردم نهاد وجود داشت، افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان در کار نبود و از اینکه جوانان با آتشی تند نسب به مسئولان انتقاد کنند و مشکل ساز شوند، ترسی در بین برخی از افراد وجود داشت که مانع گسترش سازمان های مردم نهاد می شد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: هم اینک تعدادی افراد مخالفت افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور هستند که باید در فضایی آرام با آن ها صحبت کرد و نظر آن ها را تغییر داد و به یک نظر مثبت تبدیل کرد.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم برای رفع مشکلات و موانع پیش روی جوانان برنامه ریزی جدی داشته که یکی از آن ها تغییر نگاه امنیتی به حوزه جوانان به یک نگاه مثبت و ارزشمند بوده است.
خادم یادآوری کرد: دولت گسترش فضای مجازی وشبکه های اجتماعی را نیز از یک نگاه بسته به یک فرصت تبدیل کرد و امروز مردم دریافت اطلاعات و اطلاع رسانی را خود انجام می دهند و از این فرصت برای گسترش اطلاعات مفید استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم 50 سازمان مردم نهاد در کشور تشکیل شده بود که اکنون تعداد سمن های وزارت ورزش و جوانان به دو هزار عدد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد ،اعتبارات حمایتی از طرح های آن ها نیز هر ساله افزایش یافته که مشارکت جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی را در پی داشته است.
خادم بر حضور حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت ماه تاکید کرد وگفت: برای سربلندی کشور حرکتی را آغاز کرده ایم که از زیر صفر شروع شد و اکنون بهبود وضعیت نیازمند تداوم این برنامه ها توسط دولت است.
جشن روز جوانان به مناسبت روز و هفته ملی جوان در استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان دارای 78 سازمان مردم نهاد جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است.
7131/ 6022 خبرنگار اکبر مهدی زاده - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.