به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس حین رصد فضای مجازی با صفحه فیشینگ در یکی از شبکه های اجتماعی روبرو شدند که با ترفند فروش نرم افزار نصب شبکه های ماهواره ای بر روی گوشی های موبایل از کاربران کلاهبرداری می کرد.

وی افزود: فرد کلاهبردار در این صفحه اقدام به ساخت درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی کرده و از کاربران درخواست پرداخت دو هزارتومان برای خریدن نرم افزار مذکور می کرد درحالی که از هر کاربر بدون اینکه وی متوجه شود 20 هزار تومان برداشت می شد و نرم افزاری هم برای آنها ارسال نمی گردید.

این مقام مسئول بابیان اینکه مدیر این صفحه در خارج از کشور است و از آنجا آن را هدایت می کرد اظهار داشت: کارشناسان این پلیس بلافاصله نسبت به مسدود کردن آن و خارج کردن دسترسی کاربران به درگاه پرداخت الکترونیکی مذکور اقدام کردند و با این اقدام پیش دستانه از بروز کلاهبرداری های دیگر توسط مجرم مذکور جلوگیری به عمل آمد.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد:بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که مدیر این صفحه توانسته بود در مدت کوتاهی بیش از 800 میلیون ریال از حساب چهار هزار نفر از شهروندان در نقاط مختلف کشور برداشت نماید.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه نباید به هر برنامه ای که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند توجه کرد گفت: توصیه ما به کاربران اینترنت این است که نرم افزار های مجاز مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر آن لاین که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند خریداری نمایند.

وی افزود: توصیه دیگر ما این است که کاربران از خریدن نرم افزار های غیر مجاز که در فضای مجازی تبلیغ می شود خودداری نمایند زیرا مطمئناً افرادی که اقدام به ارائه این گونه محصولات می کنند چون می دانند مشتریانشان به دلیل تبعات خریدن آن به پلیس مراجعه نمی کنند هدفی به غیر از سرکیسه کردن آنها ندارند.

سرهنگ مرتضوی همچنین برای شناسائی صفحات جعلی درگاه های پرداخت الکترونیک گفت: کاربران می توانند از فروشگاه های مجاز اقدام به خریداری و نصب آنتی ویروس ها و آنتی فیشینگ ها نمایند که این نرم افزارها قادر هستند صفحات جعلی و فیشینگ درگاه پرداخت الکترونیک را در هنگام کار با اینترنت برای آنها مشخص نمایند ضمن اینکه می بایست کاربران این آنتی ویروس ها و آنتی فیشینگ ها را مرتب بروز رسانی نمایند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 641065
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.