به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهرستان کاشان تاکید کرد: «ستاد بازآفرینی» متولی قانونی برطرف کردن آسیب های اجتماعی در بافت های ناکارآمد و فضاهای فرسوده شهری است.
وی اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد بازآفرینی در مراکز استان ها به تدریج این ستاد در شهرستان ها نیز فعالیتش را آغاز کرد.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ستاد بازآفرینی به دنبال بهبود شرایط زندگی اجتماعی در فضاهای کالبدی شهری است.
وی گفت: فرمانداری ها، اداره های راه و شهرسازی، شهرداری ها و سایر نهادها ترکیب های ستاد بازآفرینی را تشکیل داده و موظف هستند مشکلات محلات را احصاء، مطالعه و بررسی کرده و بر اساس آن طرح ها و وضعیت زندگی، کسب و کار جامعه را تعریف و برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.
مومنیان با اشاره به این که از سال 95 تاکنون سه طرح مطالعاتی در کاشان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است ابراز کرد: باید مشخص شود چه طرح هایی در کدام منطقه از اولویت برخوردار است و مسائل اجتماعی، کالبدی، زیر ساختی، فرهنگی، مشاغل، سواد و جنسیت در این مطالعات بررسی شد.
وی افزود: مشاور این طرح به نتایج خوبی در این زمینه رسیده است و امیدواریم با جذب اعتبارها، مشکلاتی که در بافت فرسوده تاریخی وجود دارد، برطرف شود.
فرماندار کاشان با بیان این که یکی از شاخصه های توسعه شهری کاهش حاشیه نشینی است، تاکید کرد: مشکلاتی مانند دسترسی نداشتن به معابر، کمبود زیر ساخت ها، عدم امکان امداد رسانی سریع در بحران ها و حوادث از جمله مشکلات مردم در بافت فرسوده است و این گونه مسائل در ستاد بازآفرینی مورد توجه قرار می گیرد.
وی هم چنین تاکید کرد: ستاد بازآفرینی شهری آزمون و خطا را کاهش می دهد و با حداقل هزینه ها بیشترین بهره برداری را انجام می دهد.
مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهر کاشان نیز در نشست گفت: برای هر اقدام در بافت های فرسوده و تاریخی شهر نیازمند هم افزایی و همکاری بین بخشی هستیم.
مهدی هوشمندی نژاد، کوی حسین پور، کوی مفتح، محله محتشم و محور سلطان میراحمد را از جمله منطقه های نیازمند بازآفرینی شهر کاشان برشمرد.
وی با اشاره به نقش مشاوره طرح ستاد باز آفرینی، افزود: اولویت های ستاد باز آفرینی توسط مشاوران خبره از منطقه های هدف احصاء و جمع آوری می شود و پس از کار کارشناسی در ستاد بازآفرینی شهری بررسی می شود تا اعتبارات احتمالی، در جهت صحیح و بر مبنای مطالعه هزینه شود.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: مطالعات سکونتگاه های غیررسمی کاشان در قالب پنج مرحله انجام شده و کلیات آن در ستاد بازآفرینی تصویب شده است.
منصور فخاران افزود: نحوه مداخله دستگاه های اجرایی در سکونتگاه های غیررسمی نیز مشخص شد و برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه های اجرائی عضو ستاد بازآفرینی شهر کاشان برای انجام فعالیت های بازآفرینی در مناطق سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر کاشان نیز تعیین شده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.