به گزارش ایرنا، علی اصغر ذاکری روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی قطار شهری مبارکه –اصفهان با اشاره به وجود بیش از 450 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این شهرستان گفت: با توجه به صنعتی بودن و استقرار صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و تردد بالای وسایط نقلیه سنگین در محورهای اصلی این شهرستان لازم است هرچه سریعتر زیرساخت های مترو مبارکه به اصفهان آماده شود.
وی، پیگیری جدی راه‌اندازی خط متروی مبارکه – اصفهان را بعنوان یکی از برنامه های اصلی شورای راهبردی اعلام کرد و گفت: ایجاد مترو، یکی از نیازهای اساسی مردم شهرستان مبارکه به شمار می‌رود و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی افزود: از مجموع حدود 16 کیلومتر مسیر فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس مبارکه حدود 12 کیلومتر آن با مشارکت فولاد مبارکه و شهرداری مبارکه، تملک و آزاد سازی شده است و چهار کیلومتر باقی مانده آن با موافقت فولاد مبارکه و پرداخت هزینه آن در آینده نزدیک تملک می شود.
جلسه شورای راهبردی قطار شهری مبارکه به اصفهان با حضور معاون عمرانی استانداری و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در محل ارگ تاریخی نهچیر این شهرستان برگزار شد.
خط مترو مبارکه – بهارستان دارای 51 کیلومتر طول است که در چارچوب آن باید آزادسازی 110 هکتار از اراضی شهر مبارکه و شهر مجلسی باید مورد توجه قرار گیرد.
10 کیلومتر از مساحت این خط در شهر مجلسی و 41 کیلومتر در محدوده‌ شهر مبارکه قرار دارد.
اعتبار اولیه مورد نیاز برای آزادسازی مسیر مترو مبارکه – بهارستان 300 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این خط مترو پنج هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.
هزینه‌ اولیه برای آزدسازی محدوده راه‌اندازی خط مترو مبارکه – بهارستان توسط مجتمع فولاد مبارکه پرداخت خواهد شد.
ایستگاه‌های مترو مبارکه تا بهارستان شامل ایستگاه‌های مجتمع فولاد مبارکه، مجلسی، مبارکه(میدان شهید نصوحی و میدان دفاع مقدس)، زیبا شهر، ضلع شمالی روستای ده سرخ، سه راهی مبارکه و ایستگاه بهارستان است.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150/ 6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.