به گزارش ایرنا، نظام رتبه بندی معتبر و بین المللی 'شاخص های اصلی علم' (Essential Science Indicators) از موسسه 'تامسون رویترز' به معرفی دانشمندان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان می پردازد.
این نظام رتبه بندی بر اساس میزان استناد به مقاله های مجله های منتخب در بانک اطلاعاتی ISI Web of Science اسامی دانشمندان برتر دنیا را منتشر می کند.
بر اساس نتایج جدید رتبه بندی دانشمندان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی، 40 استاد از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایران در گروه یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفته اند.
سهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، شامل ۲۲ استاد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهار استاد از دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و دیگران از دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، مشهد، بقیه الله، شهید بهشتی، شیراز، ایران و زنجان هستند.
دکتر رویا کلیشادی، دکتر ژاله ورشوساز، دکتر احمد اسماعیل­ زاده و دکتر لیلا آزادبخت از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این فهرست قرار دارند.
مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی Sciences of Web ISI در فاصله 10 سال و 12 ماه از اول ژانویه ۲۰۰۶ تا 2017 بوده و اطلاعات آن هر 2 ماه یک بار روزآمد می شود.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان بعنوان یکی از دانشگاه های بزرگ دولتی استان و کشور حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی دارد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.