به گزارش ایرنا، محسن فرهادی روز دوشنبه در حاشیه کارگاه کشوری بهداشت و ایمنی مواد غذایی و اماکن عمومی در گفت و گو با خبرنگاران در کاشان، اظهار کرد: 25 دفتر خدمات سلامت خصوصی در 6 ماه گذشته در تهران به شکل پایلوت راه اندازی شده است.
وی افزود: با توجه به این که نتیجه وعملکرد این دفترها مثبت گزارش شده است در نظر داریم این دفاتر را در استان های دیگر کشور که اسامی آن ها به زودی اعلام می شود نیز دایر کنیم.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان بهداشت محیط در دفترهای خدمات سلامت جذب کار می شوند.
وی انجام ممیزی از واحدهای صنفی، راهنمایی، کنترل و کمک به واحدهای صنفی برای شناسایی و برطرف کردن نقص های بهداشتی را از جمله فعالیت های دفترهای خدمات سلامت بیان کرد.
فرهادی هم چنین از تجهیز دانشگاه های علوم پزشکی کشور به دستگاه های سنجش پرتابل و تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به تشدید بازرسی های بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، روش کنترل و بازرسی ها با سال های گذشته متفاوت خواهد بود.
به گفته وی با بهره گیری از این دستگاه ها، کارشناسان بهداشتی در محل عرضه، تولید و توزیع مواد غذایی، سلامت مواد غذایی را در همان مکان بررسی و آزمایش کرده و در صورت وجود مشکل، اجازه رسیدن به دست مصرف کننده را نمی دهد.
وی اجرای این اقدام را به صورت آزمایشی در طرح سلامت نوروزی امسال یادآور شد و تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه های پرتابل 470 هزار مورد سنجش پارامترهای تهدید کننده مواد غذایی در تعیطیلات نوروز انجام شد.
فرهادی با بیان اینکه با این دستگاه ها دما، رطوبت، نور، بارمیکروبی سطوح و مواد غذایی، نمک موجود در غذا و سلامت روغن مورد سنجش قرار می گیرد، یادآور شد: این دستگاه ها با صحت و دقت تقریبا قابل قبول، اطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان بهداشت محیط قرار می دهد.
وی صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه و مداخله در محل را از جمله فایده های به کارگیری دستگاه های سنجش پرتابل بیان کرد.
کارگاه کشوری بهداشت و ایمنی مواد غذایی و اماکن عمومی توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با همکاری گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان از روز یکشنبه (هفدهم اردیبهشت) به مدت دو روز با حضور کارشناسان مسئول بهداشت محیط دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.