در شرایطی که تنها دو هفته دیگر تا رقم زدن انتخابات پرشور دیگری بر صفحه انقلاب ایران باقی است، تبلیغات فضای مجازی کاندیداهای شورای شهر رشد قارچ‌گونه‌ای دارد به نوعی که ساعتی یک‌بار که تلگرام را باز کنیم ده‌ها کانال تلگرامی بر بار این فضای مجازی اضافه شده است که هر یک شعار حمایت از کاندیدای خاصی را سر داده‌اند.

نکته جالب توجه اینکه در هر یک از این کانال‌ها شیوه یکسانی در حمایت از این کاندیداها وجود دارد به نوعی که افراد مختلف بدون بیان ویژگی‌های خاص کاندیدای موردنظر با عبارت یکسان «رای ما تنها مهندس فلان» یا «تنها دکتر بهمان شایسته ورود به شورای شهر است» گویی ناخودآگاه این نکته را تبلیغ می‌کنند که شورا باید دو دستی به فرد موردنظر تقدیم شود؛ این افراد البته گاهی نیز لطف کرده و اجازه ورود افراد دیگری به شورای شهر را صادر می‌کنند اما در عین حالی مدعی هستند که فقط کاندیدای آنها لیاقت ریاست بر شورای شهر را دارد.

در کانال‌های تلگرامی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز علاوه بر آغاز تبلیغات پیش از موعد مقرر، بی اخلاقی تبلیغاتی موج می‌زند به نوعی که گاهی فراموش می‌کنیم همه ما هم‌وطن یکدیگر هستیم و از تهمت‌های ناروا و بدون مدرک تا سوءاستفاده از کوچک‌ترین اشتباه ناخودآگاه افراد سوژه دست ما شده است.

البته در این میان گروه‌هایی نیز هستند که با حفظ جو دوستانه به نقد یا تحلیل عملکرد کاندیداهای شورای شهر یا ریاست جمهوری می پردازند و با دلیل و مدرک در راستای کمک به انتخاب فرد اصلح و حضور پرشور مردم تلاش می‌کنند.

به گفته پلیس فتای اصفهان به دلیل اینکه برای نظارت بر گروه‌ها و کانال‌ها لازم است نیروهای مربوطه پلیس نیز عضو این گروه‌ها باشد نظارت بر این همه کانال و گروه تلگرامی سخت است اما در عین حال این فضا با دقت تمام مورد رصد پلیس فتای اصفهان است به نوعی که سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان به گروه‌های مختلف سیاسی تذکر داده است که پلیس فتا برای برخورد با تخلفات انتخاباتی بر فضای مجازی اشرافیت خواهد داشت.

همچنین رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان اصفهان با تاکید بر عزم جدی دادگستری اصفهان در پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی می‌گوید: شعبه‌ ویژه بازپرسی در دادسرای اصفهان در راستای رسیدگی سریع به تخلفات و جرائم احتمالی انتخابات تعیین شده و بی‌شک دستگاه قضایی برخورد جدی و قانونی با هر گونه ناامنی و یا تهدید و تخریب فضای انتخابات را در دستور کار دارد.

۱۲ پرونده تخلف انتخاباتی در اصفهان تشکیل شده است

وی در خصوص نتیجه برگزاری و اجرایی شدن مصوبات کمیته پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، می افزاید: نتایج این کمیته حکایت از آمادگی کامل استان اصفهان در برگزاری انتخاباتی امن، سالم و با نشاط و با حضور حداکثری مردم دارد.

احمد خسروی وفا می گوید: تاکنون ۱۲ پرونده تخلف با موضوعات؛ انجام تبلیغات غیرمرتبط و مغایر با قانون، تخلفاتی که جنبه قضایی نداشته مثل تبلیغات زودهنگام که با دعوت و تذکر به متخلفان پیگیری لازم به عمل آمده و تنها یک مورد تخلف که جنبه کیفری داشته و در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات در دست رسیدگی است، در اصفهان گزارش شده است.

در این میان فضای تبلیغات شهری بسیار سرد و خالی از شور است و در سرتاسر اصفهان تنها یکی دو بنر از ستاد انتخاباتی روحانی به چشم می‌آید، برخی کاندیداها هنوز ستاد انتخاباتی ندارند و مابقی کاندیداها نیز عکس‌ها و پوسترهای تبلیغاتی آنها تنها در کنار ستادها مستقر شده که پیش بینی می‌شود با نزدیک شدن به ۲۹ ادیبهشت‌ماه این روند تا حدودی تغییر کند.

در عوض شاید توجه اصفهانی‌ها همانند بسیاری از مردم کشور به مناظره ها و گفت‌وگوهای تلویزیونی کاندیداها جلب شده است و سخنان نامزدهای تبلیغاتی در مناظره‌ها هر روز و هر شب علاوه بر فضای مجازی از اینستاگرام تا تلگرام در گروه‌ها دوستانه چندنفری در دانشگاه‌ها، مدارس، خیابان و ادرات به بحث و نقد گذاشته می‌شود.

اما از مشکلات کلی کشور مانند وضعیت معیشت و اقتصاد که دغدغه تمام ایرانی‌هاست‌ که بگذریم مهم‌ترین مشکلات مردم اصفهان که در حال تبدیل به چالشی بزرگ است موضوع فصلی بودن زاینده رود است.

اصفهانی‌ها طالب برنامه جدی مسئولان برای زنده کردن زاینده‌رود هستند

نسیم ابجدی یکی از شهروندان اصفهانی در این ارتباط می‌گوید: مهم‌ترین دغدغه ما خشکی فصلی زاینده‌رود و مشکلات کشاورزان برای معیشت و تاثیر این خشسکالی درآب و هوا است.

وی‌ می‌افزاید: در ایام بازگشایی زاینده رود مطابق ساده‌ترین اصول زیستی بارش‌های خوب و هوای معتدل را شاهد هستیم اما در فصل‌های سرد سال که باید برف و باران ذخیره شود به دلیل خشکی رود ما شاهد بارش مناسبی نیستیم.

این شهروند اصفهانی تاکید کرد: این یک اصلی ساده محیط زیستی است که در مکان‌هایی که مادرِ طبیعت، دریاچه یا رودخانه ای تدارک دیده است میزان بارش و آب و هوا به جاری بودن آب بستگی دارد.

وی ادامه داد: من از مسئولان کشور این سئوال را دارم که چرا بیهوده این ادعا را عنوان می‌کنند که اقلیم اصفهان همواره خشک بوده است، ما سالهای سال بارش های برف شدید و هوای بسیار سرد زمستانی را در اصفهان به یاد می‌آوریم به نوعی که با امکانات آن سالها گرم کردن خانه‌ها سخت بود.

ابجدی تصریح کرد: این در حالی است اکنون یک بخاری ساده کوچک نیز کفاف زمستان گرم اصفهان را می‌دهد و پاروهای نوستالژیک آن سالهای ما گوشه خانه ها خاک می خورد یا فراموش شده است.

وی تاکید کرد: به عنوان کارشناسی که در این حوزه تحصیل کرده‌ام این مطلب را خطاب به مسئولان بیان می‌دارم که این شما هستید که اقلیم اصفهان را تغییر دادید، اگر شما در اصفهان زندگی نکرده‌اید کافی است تاریخچه این شهر را پیش از اظهار نظر مطالعه کنید.

خشک کردن زاینده‌رود عامل قهر طبیعت

این شهروند اصفهانی ادامه می‌دهد: اگر تحصیلات جامعی در زمینه محیط زیست ندارید یا اصول ساده کتاب‌های علوم سوم دبستانی را فراموش کرده اید کافی است تحقیقات جدید رفرنس‌های خارجی را که تنها با یک جست وجوی ساده قابل دسترسی است دنبال کنید تا متوجه شوید خشک کردن زاینده‌رود عامل قهر طبیعت، عدم بارش باران و کویری شدن این شهر است.

سمیه اسدی یکی دیگر از شهروندان اصفهانی است که زاینده رود را ز مهم‌ترین مطالبات جدی مردم اصفهان می‌داند و می‌گوید: مسئولان ما طومار شیخ بهایی در ارتباط با حق‌آبه زاینده‌رود را به راحتی زیرپا گذاشتند، آیا آنها مدعی هستند از دانشمندی که هنوز راز معماری بسیاری از سازه‌های وی کشف نشده است برتر هستند؟.

وی می‌افزاید: از مسئولان می‌پرسم چرا دو استان را به جان هم انداختید که قرن‌ها مشکلی با هم نداشتند؛ ما برای رفع شدن بسیاری از مشکلات اقتصادی وبرطرف شدن روحیه افسرده مردم این شهر زاینده رود همیشه جاریِ خود را می‌خواهیم.

تعطیل شدن کارخانه‌جات تولیدی اصفهان از دغدغه‌های مهم مردم

این شهروند اصفهانی مشکلات اقتصادی از جمله تعطیل شدن بسیاری از کارخانه‌جات را از دیگر دغدغه‌های مردم می‌داند و می‌گوید: کارخانه پلی اکریل نمونه‌های از تولید موفق داخلی است که مسئولان یا آقازاده‌ها با تولیدات خارجی تیشه به ریشه آن زدند و بسیاری از کارگران یکی از موفق‌ترین کارخانه‌جات در زمینه تولید داخلی وصادرات را بیکار کردند و اصلا هم ناراحت نشدند بلکه چشو گوش بر این واقعیت‌ها بسته‌اند.

وی اضافه کرد: برنامه عملیاتی این کاندیداهای برای رفع مشکلات مردم چیست؟ با متهم کردن یکدیگر مشکلی از ما رفع نمی‌شود.

اسدی با بیان اینکه از تلویزیون مناظره‌ها را دنبال می کند و به تبلیغات فضای مجازی اعتماد چندانی ندارد، تاکید کرد: حتما در انتخابات شرکت می‌کنم چراکه آرزوی تغییر وضعیت نامناسب فعلی را دارم.

مردم این شهر جدای از حمایت از کاندیدایی خاص، فردی را بر مسند ریاست جمهوری و یا شورای شهر می‌پسندند که از نزدیک مشکلات مردم را بشناسد و نه در ادعا و حرف بلکه در عمل طالب رفع معضلات مهم کشور وشهرشان باشد و دراین راستا برنامه‌ای جامع و عملیاتی ارائه کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 640579
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.