به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز یکشنبه به نقل از آیت الله ' سیدیوسف طباطبایی نژاد'، افزود: امام صادق (ع) می فرمایند « مَنْ رَوَی عَلَی مُؤْمِنٍ رِوَایَهً یُرِیدُ بِهَا شَیْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَی وَلَایَهِ الشَّیْطَانِ فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ » یعنی هرکس بر ضرر مؤمن داستانی بگوید و قصدش عیب او و ریختن آبرویش باشد که از چشم مردم بیفتد، خداوند او را از دوستی خود به دوستی شیطان براند و شیطان هم او را نپذیرد.
وی که در گردهمایی روسای ادارات ثبت احوال شهرستان های استان اصفهان سخن می گفت، از کارکنان ادارات ثبت احوال خواست در برگزاری انتخابات بی طرف باشند و در روند انتخابات بی طرفانه عمل کنند.
امام جمعه اصفهان در عین حال خطاب به شرکت کنندگان افزود: لیکن اگر به این نتیجه رسیدید که یک نفر اصلح تر است، می توانید در جایگاه حقیقی خود نسبت به معرفی او اقدام کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در این روایت امام حسین (ع) می فرمایند ' مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ' ، یعنی هر کس در کاری که نافرمانی خداست بکوشد، امیدش را از دست می دهد و نگرانی ها به او رو می آورد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاعات ثبت احوال در انتخابات، گفت: ثبت وقایع حیاتی در مراکز استان ها به سهولت انجام می شود اما این اقدام ممکن است در مناطق دور افتاده با تاخیر انجام شود بنابراین باید بر ثبت تولد و مرگ در مناطق دور افتاده نظارت کامل داشت تا مبادا در این زمینه در انتخابات سوء استفاده شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در گذشته وقتی اسم اداره ثبت احوال می آمد، انباری از پرونده های پر از خاک به ذهن خطور می کرد اما در حال حاضر بابهره گیری از فناوری های روز و استفاده از جوانانی توانا و خوش فکر تحول عظیمی در ساختار این اداره بوجود آمده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ثبت احوال امانتدار هویت و پیشینه افراد است، خطاب به کارکنان ثبت احوال گفت: اطلاعات هویتی مردم در دست شما به امانت گذاشته شده است لذا برای نگهداری صحیح از آنها باید نهایت تلاش خود را انجام دهید.
در ابتدای این جلسه حسین غفرانی کجانی مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.