به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این پایگاه دیروز در گزارشی در توصیف شکوه آثار تاریخی اصفهان افزود: نور آفتاب بر روی گنبد فیروزه ای و یاقوت کبود مسجد شاه (امام) اصفهان در میدان نقش جهان سایه باشکوهی برای دهها توریست به وجود آورده و آنها دوربین های عکاسی خود را برای ثبت این لحظه بیادماندنی بالا گرفته اند.
الجزیره در گزارش خود اضافه کرد: اسم میدان نقش جهان دارای مفهوم است اینکه شما می توانید تصویر جهان را در این میدان ببینید. تعداد بیشماری توریست خارجی در این میدان که میراث جهانی است، قدم زده اند.
باغ ها، کاخ ها، عمارت ها، مسجد ها، مدرسه ها، بازارها، پل های با شکوه و بیش از همه، میدان نقش جهان با فضای دلنشین، خاطره هایی هستند که در حافظه توریست هایی که از اصفهان دیدن می کنند می ماند.
ا.وی. ویلیامز جکسون زبانشناس نامدار آمریکایی بیش از یک قرن پیش پس از سفر به اصفهان نوشت: خاطرات اصفهان برایش خیلی زنده و ماندنی است به طوریکه پس از گذشت ماهها و سالها هیچ فرقی نکرده است.
اصفهان امروزه یکی از بزرگترین شهرهای جاذب توریست است. خبرنگار سی ان ان با مراجعه به هتل عباسی اصفهان، که زیباترین هتل خاور میانه است، برای رزرو اقدام کرده اما به او گفته شده است که برای سه ماه آینده تمامی اتاق های هتل رزرو شده اند.
محمد ایزدخواستی معاون امورجهانگردی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان به ده ها هزار اتاق هتل نیازمند است.
او گفت: هتل های دیگرشهر همه ظرفیت شان پر شده است. تعداد بیشتری توریست به اصفهان آمده اند.
ایزدخواستی گفت: تعداد توریست های بازدید کننده از اصفهان در دو سال گذشته در مقایسه به قبل از برجام، سه برابر شده است. مهمتر از آن رقم سرمایه گذاری برای ساخت هتل است که چندین برابر شده است.
اروپام**1416**1479/ 2093 * مترجم: صفر سرابی *ناشر:حسن سالک رضائی * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.