به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار ' احسان الله رضاپور ' روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در سال گذشته، یک هزار و 770 طرح ابلاغی با تسهیلات و 500 طرح ابلاغی بدون تسهیلات در قالب‌ طرح‌ های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان اجرا شد.
وی اضافه کرد : برای اجرای این طرح ها 360 میلیارد ریال هزینه شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهارکرد: این استان در سال گذشته رتبه اول کشور را در زمینه اشتغال زایی با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، پرورش ماهی، مرغ بومی، بلدرچین، شترمرغ، زنبورعسل، قارچ خوراکی، کشت زعفران، گیاهان دارویی ، صنایع تبدیلی و … را ازجمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجراشده در استان اصفهان بیان کرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: امسال نیز با ایجاد اشتغال و تولید در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در راستای تحقق شعار سال اقدام خواهیم کرد.
سرهنگ رضاپور با بیان اینکه بسیج سازندگی بیشتر در زمینه اشتغال زایی و مشاوره فعالیت می کند، افزود: در این زمینه تفاهمنامه هایی با سازمان فنی و حرفه ای در زمینه تخصصی کردن آموزش ها، استفاده از مربیان کارآفرینی، خلاقیت و ایده پردازی و دسترسی آسان فراگیران به مراکز فنی و حرفه ای امضا شده است.
وی تحرک بخشی در حوزه اشتغال که امروز بعنوان معضل بزرگ جامعه است را یک ضرورت بیان کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی برای شناسایی منابع و بسترهای اشتغال مستقیم، مکمل و جایگزین در بخش‌ های مختلف و اتخاذ راهبردهای مناسب در این زمینه برنامه‌ ریزی می‌ کند.
سرهنگ رضاپور با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: امروز بسیج سازندگی بعنوان یک دستاورد انقلاب اسلامی در زمینهٔ محرومیت‌ زدایی در جامعه تلاش می کند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از طرح ‌های اقتصاد مقاومتی بسیجیان و عامه مردم مورد تاکید بسیج سازندگی است، افزود: بسیج سازندگی در پروژه‌ های عام ‌المنفعه و غیرانتفاعی فعالیت دارد و از اجرای پروژه ‌های لوکس خودداری می کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه بسیج سازندگی خود را بعنوان رقیب بخش خصوصی نمی‌ داند تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای کمک به دستگاه ‌هایی که پروژه ‌های آنها بر زمین ‌مانده و از عهده ‌شان خارج ‌شده است، اقدام می کند.
سرهنگ رضاپور با اشاره به اجرای طرح های بیابان زدایی توسط بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی این استان از سال 90 تاکنون با کاشت حدود 2 میلیون اصله نهال، طرح بیابان زدایی را در سطح 9 هزار و 500 هکتار از زمین های بیابانی استان اجرا کرده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات استان اصفهان برای بیابان زدایی در سالجاری 6 برابر شده است، گفت: استان اصفهان رتبه اول ایجاد اشتغال، ارائه طرح و جذب اعتبارات را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: سال گذشته بیش از 20 هزار نفر جهادگر در قالب 220 گروه اردوهای جهادی به 500 روستای محروم در مناطق مختلف کشور اعزام شدند.
سرهنگ رضاپور گفت: جهادگران استان اصفهان به روستاهای استانهای اصفهان، کرمان، خوزستان، ایلام، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، سیستان و بلوچستان اعزام شدند و در زمینه های عمرانی، فرهنگی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال خدمات خود را ارائه کردند.
وی با اشاره به نتیجه و ثمره فعالیت گروه های جهادی در سایر استانها گفت: بیش از 70 پروژه عمرانی شامل بهسازی مدارس، مساجد، حسینیه ها و غسالخانه ها توسط این گروه ها انجام شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین بسیج سازندگی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان گفت: این تفاهمنامه به منظور حمایت از تولید کنندگان و تشکیل تعاونی ها، حمایت از تولید کنندگان از طریق تشکیل تعاونی ها، ساماندهی و پشتیبانی از طریق تعاونی ها، ساماندهی و پشتیبانی در زمینه حمایت از مشاغل خرد و حمایت از زنان در مشاغل خانگی منعقد شده است.
وی اظهار کرد: پیگیری امضای تفاهمنامه همکاری با میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، اتحادیه و بسیج اصناف، ادارات و کارخانه ‌ها برای ایجاد یک حرکت جهادی و پویش برای برگزاری دوره‌ های آموزشی و راه‌ اندازی واحدهای تولیدی از برنامه های در دست اقدام سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان است.
وی با اشاره به اجرای موفقیت ‌آمیز طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل توسط این سازمان، اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت نیروهای بسیجی در کلیه روستاهای شهرستان های استان اصفهان اجرا شد، طیور بومی روستاییان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
سرهنگ رضاپور بااشاره به اجرای طرح کرامت، گفت: در این طرح معتادان پاک‌ شده از مواد مخدر با مشارکت پلیس، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، استانداری و اداره کل بهزیستی تحت حمایت قرار می گیرند و سازمان بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و مشاوره به آن ‌ها کمک می‌ کند.
وی بازبینی و تدبیر در شیوه برگزاری اردوهای جهادی و تدوین ساز و کار مناسب و کاربردی به منظور اعزام داوطلبان به مناطق محروم استان را از اولویت ‌های در نظر گرفته ‌شده برای بهبود و اثربخشی فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد.
وی بابیان اینکه باید برای محرومیت زدایی بصورت هدفمند برنامه ‌ریزی کنیم، گفت: شناسنامه ‌دار کردن مناطق محروم به‌ منظور اعزام گروه ‌های جهادی با اولویت‌ بندی این مناطق که همه مناطق محروم از حضور تیم های جهادی بهره‌مند شوند، در دستور کار این سازمان قرار دارد.
سرهنگ رضاپور نگاه مبتنی بر توانمندسازی، خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی در اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم را از اهداف سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: مستندسازی، گزارش دهی، تولید محتوا از حرکت‌های جهادی، قبل، حین و بعد از حضور در مناطق محروم موجب تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی مردم می‌ شود.
نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان بمناسبت روز قشر بسیج سازندگی بمنظور تشریح عملکرد این سازمان در سالن جلسات ساختمان کوثر برگزار شد.
17 اردیبهشت همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب به عنوان روز ' بسیج سازندگی ' در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.