به گزارش ایرنا،'فیلپ کریون' روز یکشنبه در سفر خود به اصفهان در بازدید از مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان این شهر افزود: اراده، تشویق معلولان، توسعه زیرساخت ها، برابری و عملیاتی کردن اهداف از اصلی ترین ارزش های کمیته بین المللی پارالمپیک بشمار می رود.
وی در باره ورزشکاران ایرانی رشته های پارالمپیکی گفت: ایرانیان از لحاظ فنی بخوبی پیشرفت کرده اند و علاوه بر این، عطوفت و روحیه جوانمردانه نیز بطور فراگیر در بین ورزشکاران معلول ایرانی وجود دارد که این مساله نسبت به دیگر کشورها نیز کاملا مشهود است.
رییس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: روح ورزش در ایران دیده می شود و با توجه به پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری این کشور باید اعلام کرد که ایران توانایی میزبانی رقابت های بین المللی و جهانی را دارد
کریون با بیان اینکه از 22 سال پیش تاکنون، چندبار به ایران سفر کرده است، اضافه کرد: رشد کمی و کیفی رشته های پارالمپیکی را می توان در ایران مشاهده کرد.
وی با اشاره به توسعه رشته های پارالمپیکی خاطرنشان کرد: ایران توانایی این را دارد که در رقابت های پارالمپیک 2020 توکیو در بین 10 کشور برتر جهان قرار گیرد.
کریون اظهارکرد: رویکرد کمیته بین المللی پارالمپیک افزایش نشاط اجتماعی و تشویق بیشتر معلولان برای فعالیت بیشتر است، بنابراین کسب مدال و افتخارآفرینی، تنها بخشی از اهداف این کمیته به شمار می رود.
رییس کمیته بین المللی پارالمپیک خاطرنشان کرد: همه کشورهای جهان باید با برگزاری گسترده مسابقات ورزشی برای معلولان، زمینه دوستی و ارتباط سازنده را فراهم کنند زیرا این امر کمک شایانی در راه افزایش دوستی بین ملت ها و نیل به صلح جهانی محسوب می شود.
کریون گفت: ورزشکاران معلول جهان باید در گام نخست، عاشق رشته و فعالیت خود باشند، زیرا عشق و علاقه، سختی تمرینات و مسابقات را لذتبخش می کند، ضمن اینکه این افراد نباید به رشته ورزشی خود بعنوان یک شغل محض نگاه کنند.
رییس کمیته بین المللی پارالمپیک از مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان اصفهان بعنوان مجموعه ای باورکردنی توصیف کرد و افزود: برای احداث این مجموعه تمام استانداردهای روز دنیا رعایت شده و همه بخش ها بویژه زمین بسکتبال آن از کیفیت بالایی برخوردار است.
همچنین دبیر کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز در حاشیه این بازدید تصریح کرد: احداث مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان استان اصفهان افتخاری برای ورزش ایران و اصفهان بشمار می رود.
مسعود اشرفی اضافه کرد: توسعه زیرساخت ها برای پیشرفت رشته های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشحالیم که اصفهانی ها به این امر بها داده و مجموعه های بزرگ و استاندارد را احداث کرده اند.
وی افزود: بسیاری از اردوهای تیم ملی یا مسابقات بین المللی را می توان در اصفهان برگزار کرد، زیرا این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور از لحاظ فنی و زیرساختی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.
مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان با عنوان 'مجموعه ورزشی شهید حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله میثمی' با مساحت پنج هزار و 600 متر مربع فروردین امسال افتتاح شد.
این مجموعه دارای 3 گام (فاز) است که گام اول آن شامل رشته‌های سالنی با کف پوش استاندارد (پارکت) ویژه ویلچر به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و مجهز به 2رختکن با سرویس‌ بهداشتی، حمام جداگانه برای هر تیم، سالن تخصصی تیراندازی الکترونیکی با هفت خط شلیک مجهز به مانیتور و سالن تخصصی ورزشی بدنسازی و ورزش‌های سالنی و گام دوم آن نیز شامل مجموعه اداری، سالن کنفرانس، کلاس‌های آموزشی و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان است.
فیلپ کریون بمنظور دیدار با مقامات ورزشی کشورمان و بازدید از مجموعه های ورزشی معلولان به همراه همسرش به ایران سفر کرده است.
وی بامداد روز چهارشنبه هفته قبل وارد ایران شد و عصر همان روز با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.
کریون، پنجشنبه هفته گذشته در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره رقابت های قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران حضور یافت.
رییس کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین روز شنبه در سفر به شیراز به خانواده زنده یاد بهمن گلبارنژاد که در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک 2016 ریو، جان خود را از دست داد، نشان افتخار اهدا کرد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.