الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگ و سیاست در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. مطالب و تحلیل های بسیاری درباره این مناظره و همچنین حواشی آن در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است. از جمله اینکه عده ای به تغییر تاکتیک نامزدها در مناظره دوم اشاره کردند و عده ای نیز به شفاف شدن مرزهای دو جریان فکری بویژه درباره برجام. مناظره ای متفاوت، دفاع تمام قد روحانی از عملکرد چهارساله خود، سنگینی کفه آرامش و اعتدال در مناظره دوم، خارج خوانی و رقیب هراسی نیز از دیگر مطالب عنوان شده درباره این مناظره در شبکه های اجتماعی بود.
*** غیر قانونی خواندن سامانه جمع آوری اطلاعات که از سوی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی شده است نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری وزیر کشور در نشست خبری روز شنبه درباره راه‌اندازی سایت کارانه توسط یکی از نامزدها، گفت: من امروز از بخش حقوقی وزارت کشور درباره این سایت پرسیدم و آنها گفتند که غیرقانونی است و هم جنبه تطمیع دارد و هم شائبه خرید و فروش رای در آن وجود دارد. گفته‌ایم که این موضوع مورد رسیدگی قرار بگیرد و نماینده دادستانی هم در بررسی حضور داشته باشد. اگر این موضوع اثبات شود حتما تذکر می دهیم.
*** اظهارات وزیر اطلاعات درباره انهدام 30 تیم تروریستی در سال گذشته نیز دیگر خبر مورد توجه بود. وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 15 اردیبهشت در تهران گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) سال گذشته 30 تیم تروریستی و در سال‌های 93 و 94 حدود 45 تیم تروریستی را در کشور منهدم کردند و با کشف و ضبط 108 بمب مغناطیسی و 15 جلیقه انتحاری امان از تروریست ها بریدند.
*** افزایش نیافتن قیمت برق در تابستان امسال نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون شرکت توانیر با اعلام اینکه امسال قیمت برق افزایش پیدا نمی کند، به پیش بینی گرمی هوای تابستان امسال اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک سوم برق کشور را مراکز صنعتی مصرف می کنند پیش بینی می شود که در سال گذشته نیمی از صرفه جویی رخ داده در مصرف برق توسط واحدهای صنعتی کشور بوده است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** دست یافتن تیم ذوب آهن اصفهان به رتبه چهارم لیگ برتر فوتبال ایران نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. ذوب آهن اصفهان با پیروزی دو بر صفر، مقابل پدیده خراسان و به لطف باخت سپاهان به استقلال جای همشهری خود را رده چهارم گرفت. ذوب آهن با این پیروزی جای سپاهان را در جدول رده بندی لیگ برتر تصاحب کرد و با 46 امتیاز در رده چهارم قرارگرفت تا نیم نگاهی به لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. همچین این تیم صبح روز شنبه 16 اردیبهشت برای دیدار پایانی جام قهرمانان باشگاه های آسیا عازم دوحه قطر شد.
*** وجود یک کمپ ترک اعتیاد در مجموعه ورزشی خمینی‌شهر نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، کمپ ترک اعتیاد واقع در مجموعه ورزشی خمینی‌شهر که از سال 83 آغاز به کار کرد، قرار بود پس از گذشت مدتی معلوم از مجموعه خارج شود اما حدود 13 سال است که به کار خود ادامه می‌دهد و محیط نامناسبی را بوجود آورده است.
*** آغاز آیین گلچینی و گلابگیری کاشان نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این مراسم که در اردیبهشت در شهرستان کاشان برگزار می شود شهرت جهانی پیدا کرده است و با استقبال گردشگران داخلی و خارجی روبرو می شود. فرماندار کاشان با اشاره به اشتغال 70 هزار نفر روز در فصل گلابیگری کاشان گفته است: زندگی هشت هزار و 500 خانواده کشاورز به گل محمدی وابسته و این صنعت پنج هزار شعل پایدار و ثابت ایجاد کرده است. مومنیان افزود: کشت گل محمدی کاشان در دولت یازدهم به 2 برابر افزایش یافته است.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.