محمد ولید مغربی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در راستای عملیات پایش و کنترل پرنده فروشی های سطح شهرستان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان، 10 پرنده وحشی کمیاب و مورد حمایت حفاظت محیط زیست کشف و ضبط شد.
وی افزود: این پرندگان وحشی شامل 5 طرقه، 4 سهره وحشی و یک بلبل خرمای وحشی بود که پس از تیمار و نگهداری اولیه و اطمینان از سلامت آنها در زیستگاههای طبیعی شهرستان رهاسازی شدند.
وی گفت: همچنین یک قلاده روباه نیز که توسط مأموران ایستگاه آتش نشانی و همچنین بر اساس گزارش های مردمی در یک نقطه از شهرستان زنده گیری شده بودند، در طبیعت رها سازی شد.
وی در پایان از عموم شهروندان تقاضا خواست، در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی و یا تخلفات محیط زیستی در رابطه با نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی در سطح شهرستان گزارش خود را بصورت شبانه روز با شماره تلفن 37422130 در جریان بگذارند.
پایش های اداره کل حفاظت محیط زیست و ادارات تابعه در شهرستانها بصورت شبانه روزی انجام می شود و با توجه به قانون با متخلفان برخورد می شود.پرندگان وحشی مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست می باشند و نگهداری وشکار آنها برخلاف قانون است.
شهرستان فلاورجان در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
پ/8114/اکبری** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.