الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر در گرگان و محبوس و کشته شدن تعدادی از معدنچیان در این حادثه در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.
در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل شده اند.
طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل شدند و تحت درمان هستند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت وقوع انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان را تعویض باتری کشنده واگن ها در داخل تونل و جرقه ناشی از آن اعلام کرد.
به دلیل وقوع این حادثه و کشته شدن تعدادی از هموطنان، سه روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شد و رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان ارشد کشور جان باختن شماری از کارگران در حادثه معدن یورت را تسلیت گفتند.
*** غیر واقع خواندن اظهارات اخیر کریمی قدوسی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری، اظهارات جواد کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره یکی از وزرای دولت، نهاد ریاست جمهوری و ستاد انتخاباتی دکتر روحانی را 'خلاف واقع، اتهامات بی اساس و غیر مستند' خواند و آن را تکذیب کرد.
*** بارش عجیب و بی سابقه تگرگ در سنندج نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود. حجم بارش تگرگ روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در سنندج در دوره آماری هواشناسی این شهرستان و در 57 سال اخیر بی سابقه بوده است. بارش تگرگ با توجه به اینکه با بارش شدید باران یخ زن و گلوله های یخی همراه بود در مدت کوتاهی باعث سیلابی از تگرگ و آسیب دیدن خودروها و نابودی بسیاری از باغ ها شد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** راه اندازی خط اتوبوس تندرو اصفهان از مسیر میدان امام تا ارغوانی مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. این خط، نخستین خط هوشمند تندرو در شهر اصفهان محسوب می‌شود که با 60 دستگاه اتوبوس به شهروندان اصفهانی سرویس‌دهی می‌کند. در مسیر این خط نرده‌گذاری نشده است بلکه از طریق دوربین‌های ترافیکی نصب شده در مسیر فرهنگ ترافیکی شهروندان کنترل می شود. استفاده از اتوبوس های این خط ت نیمه شعبان رایگان است.
*** رشد ۳۴ درصدی صادرات استان اصفهان در فروردین‌ سالجاری نیز دیگر خبر مورد توجه بود. در فروردین‌ماه، ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۸ میلیون و ۸۱۹ هزار دلار از طریق استان اصفهان به مقصد ۴۴ کشور جهان صادرات انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۵ درصد و حیث ارزش ۳۴ درصد رشد داشته است. آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش دستبافت و ماشینی و محصولات لبنی بیشترین صادرات اصفهان بوده است. کشورهای عمده صادراتی استان اصفهان در یک ماه نخست امسال نیز عراق، امارات، افغانستان، تایلند و عمان بوده است.
گ/301/ 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.