به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را همفکری، همکاری و تقویت مهارت استدلال و افزایش قدرت تحلیل مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی عنوان کرد.
پرویز طاهری افزود: در این کارگاه آموزشی مباحثی شامل معرفی کتاب کودک و ادبیات کودک، کارکرد و منافع قصه خوانی، موانع کتاب خوانی، شیوه‌ها و راهکارهای ترویج کتاب خوانی و مراحل راه اندازی یک باشگاه کتاب خوانی به مربیان آموزش داده می شود.
وی اظهار کرد: این دوره آموزشی با حضور نمایندگان فرهنگی و حوزه کتابخوانی از ادارات آموزش و پرورش، شهرداری، اداره کل نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجامع مردم نهاد حوزه کتابخوانی برگزار شد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: برگزاری این کارگاه آموزشی در پی انتخاب شهرستان‌های نجف آباد، شهرضا، کاشان و اصفهان به عنوان فینالیست پایتخت کتاب کشور صورت گرفته است.
تشکیل باشگاه‌های کوچک کتابخوانی، طرحی است که برای کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، تقویت مهارت استدلال و افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
در طرح باشگاه های کتابخوانی، کودکان فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را یاد گرفته و در کنار هم تمرین می کنند، کتاب می خرند و آنها را با هم تعویض می کنند و با حفظ احترام متقابل به نقد و نظر یکدیگر گوش می دهند.
باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج نهادسازی و گسترش مشارکت مردمی در قالب نهادهای مدنی در حوزه فرهنگ است زیرا توسط شهروندان علاقه مند تشکیل شده و مستقل از دولت مدیریت می شود.
دومین کارگاه آموزش مربیان باشگاه های کوچک کتابخوانی از 12 اردیبهشت تا امروز در محل هنرستان موسیقی اصفهان برگزار شد.
هم اکنون 46 باشگاه کوچک کتابخوانی در اصفهان وجود دارد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.