به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد چهارشنبه شب در مراسم نکوداشت زنده یاد استاد ثقفیان از پیشکسوتان عرصه خبر، افزود: براساس این طرح، مقبره صائب به مکانی برای گردهمایی فرهیختگان، اندیشمندان و ادیبان اصفهان تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری اصفهان دانش محور است، افزود: فعالیت های شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته بر این اساس انجام شده است.
شهردار اصفهان از پیشکسوتان عرصه های مختلف و فعالان فرهنگی به عنوان سرمایه این شهر نامبرد و افزود: سرمایه های شهر به جاذبه های تاریخی و سرمایه های مادی محدود نمی شود بلکه نیروی انسانی خلاق، اندیشمند و هنرمند بزرگترین سرمایه شهر است.
وی اظهارکرد: توجه به این سرمایه های ارزشمند و توسعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای آنها طی دو سال گذشته در برنامه های شهرداری اصفهان قرار گرفته است.
جمالی نژاد از شادروان استاد ثقفیان به عنوان یکی از سرمایه های نمادین اصفهان در عرصه خبر یاد کرد و گفت: یاد این سرمایه های ارزشمند باید گرامی داشته شود.
وی بااشاره به نقش خبرنگاران در معرفی اصفهان به جهانیان و ارتقای جایگاه این شهر در سطح بین الملل، افزود: در این راستا استاد ثقفیان با نخبه پروری در عرصه خبر، نقشی مهم داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی های شادروان ثقفیان اضافه کرد: ایشان تا پایان عمر به مبانی اخلاقی حرفه خبرنگاری پایبند بود.
مراسم نکوداشت زنده یاد استاد محمدرضا ثقفیان، رئیس اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان و از پیشکسوتان خبر در این استان، عصر روز چهارشنبه به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران در استان با حضور خانواده و جمعی از همکارانش در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.
محمدرضا ثقفیان 18 فروردین امسال بر اثر سکته مغزی در مجارستان درگذشت.
پیکر استاد ثقفیان 26 فروردین سالجاری به اصفهان منتقل و در آرامستان باغ رضوان این شهر به خاک سپرده شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.