روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'بیابان های اصفهان، کانون بحران' به نقل از معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان نوشت: هم اکنون از وسعت سه میلیون و 200 هزار هکتاری بیابانی اصفهان ، بیش از یک میلیون و 90 هزار هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی است.
مهدی مهاجر با اشاره به اینکه هم اکنون 30 درصد از وسعت حدود 11 میلیون هکتاری استان اصفهان را بیابان تشکیل داده است افزود: در طول پنج دهه گذشته تاکنون بیش از 300 هزار هکتار از کانون های بحرانی فرسایش بادی نهال کاری شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نوشت: بیشتر متکدیان شهر اصفهان از اتباع بیگانه هستند که با سوء استفاده از حساسیت دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.
مجتبی کاظمی افزود: یکی از ناهنجاری های اجتماعی که نمایی از بحران در ساختار جامعه است، مساله تکدی گری است که افزایش و کاهش این پدیده اجتماعی به معنای وضعیت پایدار و ناپایدار جامعه از نطر فرهنگی و اجتماعی است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از شهردار اصفهان نوشت: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.
مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم افتتاح سامانه اتوبوس تندرو افزود: در سال گذشته به شهروندان قول دادیم که ناوگان اتوبوسرانی را جوانتر کنیم و از متوسط عمر 8 سال به 4 الی 5 سال برسانیم.
جمالی نژاد گفت: قرار است اتوبوس های خریداری شده در مناطق محروم شروع به کار کند، چرا که همیشه این گلایه وجود داشت که اتوبوس نو در هسته مرکزی شهر فعال هستند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان نوشت: رسیدگی به مشکلات بیش از پنج هزار نفر در سامانه 197 این فرماندهی انجام شد.
سرهنگ رحمت اله کرباسیون افزود: در فروردین ماه امسال تعداد هشت هزار و 788 نفر با سامانه 197 این دفتر تماس گرفتند که سه هزار و 500نفر در این تماس ها خواستار رسیدگی به مشکلات خود بودند که پیگیری های لازم از بخش های مختلف پلیس استان تا حصول نتیجه و حل مشکلات آنان بعمل آمد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با اشاره به افتتاح خط جدید سامانه اتوبوس های تندرو در اصفهان نوشت: اتصال میدان امام علی(ع) به پایانه شهدای ارغوانیه با BRT انجام شد.
این خط به به طول 10 کیلومتر و دارای 18 ایستگاه است طبق برآوردهای صورت گرفته ، روزانه 500 هزار مسافر را جابجا خواهد کرد که حیطه این ترددها از پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی (ع) است.
این خط تردد شهروندان مناطق 3، 4، 10 و 15 با استفاده از اتوبوس های تندرو را آسان تر می کند و خطوط حمل و نقل عمومی خیابان های اطراف جی نیز تحت شعاع آن قرار می گیرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نوشت: نگاه سازمان سینمایی این است که سالن های سینمایی را به صورت پردیس سینمایی چند منظوره در نقاط مختلف شهر و استان اصفهان ایجاد کند.
حبیب رضا ارزانی در باره توزیع متوازن سالن های سینمایی در شهر و استان اصفهان افزود: ما برای ایجاد سالن سینمایی به سمت بخش خصوصی حرکت کردیم که بتوانیم با همکاری این بخش فضای سینمایی استان را افزایش دهیم.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'کورس برای تصاحب 13 کرسی' نوشت: بعد از اعلام اسامی نامزدهای اصولگرایان، اصلاح طلبان هم نامزدهای خود برای شورای شهر اصفهان را معرفی کردند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از سرپرست اداره کل امور عشایر استان اصفهان نوشت: تسطیح راههای عشایری از مهمترین خدمات ادارات امور عشایری استان است و سالیانه در حدود یک هزار و 500 کیلومتر از این راه ها اصلاح می شود.
مختار اسفندیاری افزود: عملیات اجرایی اسکان عشایر استان در حال اجراست و عشایر داوطلب شرکت در این طرح می توانند از مزایای آن استفاده کنند ، البته اداره امور عشایر قبل از هر چیزی به دنبال شغل و منبع درآمد پایداری برای اینگونه افراد است.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: امسال 500 پروژه مرمتی در استان اجرا می شود.
فریدون الهیاری، تحرک جدی در حوزه مرمت بناهای تاریخی استان را یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: حدود 5 هزار پروژه مرمتی در استان تعریف و عملیات مرمت بعضی از آنها شروع شده است تا تغییرات جدی در این حوزه بوجود آید.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نوشت: برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در اصفهان قطعی شد.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: این جشنواره قرار است با کیفیت بیشتر و قوی تر از دوره های قبل برگزار شود و با توجه به اینکه جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان سال گذشته برگزار نشده، فیلم های بسیار زیادی به دبیرخانه ارسال شده که در طول برگزاری آن در اصفهان نمایش داده می شود.
گ 7150/ 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.