سیزدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت سالجاری در اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی بنیاد برکت روز پنجشنبه اعلام کرد: بنیاد برکت با طراحی 'جایزه‌ برکت' در بخش مسابقه‌ای جشنواره شیخ بهایی جایزه خود را به طرح 'تولید پودر سوپر جاذب نانویی برای مصارف کشاورزی' ارائه شده توسط محمد جواد خدابخشی از شهرستان کنگاور کرمانشاه اهدا کرد.
'جایزه برکت' به مبلغ 250 میلیون ریال توسط نماینده بنیاد برکت و به منظور حمایت انگیزشی از ایده‌پردازان به این ایده پرداز کرمانشاهی اهدا شد.
همچنین جایزه‌ای به مبلغ 250 میلیون ریال از سوی مؤسسه‌ دانش‌بنیاد برکت به شرکت مهندسی تحول‌آفرین برنا برای ارایه‌ طرح 'بیمه‌ مبتنی بر مصرف هوشمند' اعطا شد.
این جوایز در راستای ارتقای توانمندی های اقتصادی و کارآفرینی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اهدا شده است.
همچنین صاحبان ده ها طرح و ایده‌ به غرفه‌ 'نشا' (نقطه شروع ارتباط) بنیاد برکت در سیزدهمین جشنواره‌ ملی فن آفرینی شیخ بهایی اصفهان، مراجعه و طرح های خود را ارائه کردند و با نحوه‌ مشارکت برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه منطبق با اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان آشنا شدند.
در جریان برپایی جشنواره نیز صاحبان 36 طرح از بین 89 طرح منتخب جشنواره با حضور در غرفه بنیاد برکت با گروه‌‌های کارشناسی بنیاد برای اجرای فرآیند مشارکت مذاکره کردند.
به گفته مسئولان بنیاد برکت، حدود 21 مورد از مذاکره های انجام شده به توافق اولیه رسیده که مذاکره های تکمیلی برای اجرای نهایی آنها در حال پیگیری است .
سیزدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی 7 و 8 اردیبهشت امسال در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش اصلی مسابقه ای و غیرمسابقه ای برگزار شد که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری بود.
امسال 90 فرصت سرمایه گذاری از سوی فن آفرینان برای جذب سرمایه گذار در این جشنواره ارائه شد.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.