به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در همایش تجلیل از مدرسان حوزه های علمیه اصفهان افزود: استاد و معلم باید شاگردی که از ضریب هوشی کمتر برخوردار و نسبت به شاگردان برتر عقب تر است را مورد توجه قرار دهد تا اینکه به شاگردان ممتاز برسد.
وی بیان کرد: این برابر و تساوی در رفتار و کمک به پیشرفت شاگردان ضعیف نشان از توجه همه جانبه استاد به کل کلاس است و فعالیت های این فرد موثر واقع می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیت خالصانه برای کار معلمی و استادی را مهم خواند و گفت: اساتید باید با اخلاص عمل و تنها برای کسب رضایت الهی کار کنند و انگیزه های دینی مایه کار فراوان و یا کم کاری آن ها نشود.
وی ادامه داد: با تربیت شاگردان فعال و توانمند باید سعی بر ترویج معروفات و بازگرداندن باطل به حق است و در این مسیر نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد بر مطالعه فراوان توسط اساتید تاکید کرد و گفت: اساتید برای موفقیت در تدریس خود باید همواره مطالعه کنند و تدریس فرصتی برای فراگیری علوم جدید برای ارائه باشد و زمینه ساز رشد و پیشرفت مدرس شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بر فراگیری علوم، عمل به دانش و ارائه به دیگران تاکید کرد و افزود: روحانیون مطالب مورد نیاز را بیاموزند و خوب عمل کنند و به طلاب نیز آموزش دهند که این موضوع مایه پیشرفت خود و طلاب می شود.7131
در این همایش از 12 مدرس نمونه حوزه های علمیه اصفهان در رشته هایی از جمله فقه، اخلاق و اصول تجلیل شد.
500 استاد و مدرس در حوزه های علمیه اصفهان مشغول به فعالیت هستند..
خبرنگار: مهدیزاده ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.