روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی به نقل از فرماندار اصفهان نوشت: انتخابات اردیبهشت ماه یک رویداد ملی مهم است و با استناد به قانون انتخابات، کلیه دستگاهها موظف به همکاری لازم در برگزاری انتخابات هستند.
احمد رضوانی با اشاره به اهمیت 3 انتخابات پیش رو و 964 شعبه اخذ رای و 20 ستاد انتخاباتی در شهرستان اصفهان افزود: از این تعداد شعبه ، 692 شعبه در کلان شهر اصفهان، 116 شعبه در بخش مرکزی و از این تعداد ستاد نیز 16 ستاد در قالب 15 ستاد در شهرداری های مناطق 15 گانه اصفهان، یک ستاد سیار در سازمان هلال احمر و 4 ستاد دیگر نیز در بخش مرکزی مستقر خواهند بود که این خود مستلزم برنامه ریزی کامل و امکانات بسیاری است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح زائران حسینی در استان اصفهان نوشت:جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش، 13 نفر زائر از استان اصفهان به کربلای معلی اعزام شدند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و از محل درآمد موقوفات منطبق 13 نفر زائر را از استان اصفهان به کربلای معلی اعزام کرد.
وی ادامه داد: این زائران از بین افرادی انتخاب شدند که بر اساس نیت واقفان نیک اندیش تا بحال به کربلا مشرف نشده بودند و از طریق ادارات تابعه شهرستانهای اصفهان، شهرضا، مبارکه، گلپایگان، جلگه و جرقویه و فلاورجان معرفی شدند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نوشت: اصفهان در پروژه احیای جاده ابریشم با عنوان ' یک جاده یک کمربند' می تواند با 37 کشور وارد تعاملات تجاری شود.
قاسمعلی جباری افزود: جاده ابریشم از چین آغاز و تا اسپانیا ادامه دارد و این جاده به صورت زمینی و دریایی از سوی سازمان ملل متحد مورد حمایت است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نوشت: در حال حاضر در استان اصفهان 18 هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می کنند .
احمدرضا پرنده افزود: بر اساس قانون کار و طبق جدول زمانبندی چنانچه کارگری برخلاف میل خود بیکار شود تا کسب فرصت شغلی جدید می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: پیش بینی می شود مبارزه با سن در 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال زراعی انجام شود.
حسنعلی رحیمی با بیان اینکه اولین ریزش سن در اسفندماه سال گذشته در اردستان و پس از آن در شهرستانهای آران و بیدگل ، کاشان و مناطق مرکزی مشاهده شد افزود: با انجام اقدامات لازم، مبارزه با سن مادر در این مناطق از استان ابتدای امسال پایان یافت.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان راه تاریک تهران را می رود، تهران را نمونه بارز عدول از ضوابط مهندسی در کشور دانست و نوشت: این راه در شهر اصفهان نیز بدون توجه به آینده تاریک آن ، طی می شود.
فتح الله معین افزود: عدم تحقق بودجه سالیانه شهرداری برای اجرای پروژه ها و همچنین پیشی گرفتن ضریب رشد هزینه های جاری از اعتبارات عمرانی یکی از اشکالات وارده در این خصوص است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی به نقل از شهردار اصفهان نوشت: در حال حاضر اراده جمعی بر تکمیل ایستگاه های باقیمانده از خط یک به شمار می رود و باید کاری کنیم که در نیمه نخست سال جاری این اتفاق محقق شود.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه قرار است قطار شهری اصفهان در ابتدای تیر امسال به ایستگاه آزادی برسد افزود: در همین راستا باید عزم جدی در خصوص تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های باقیمانده وجود داشته باشد و مشکلات احتمالی موجود در این مسیر به سرعت برطرف شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با انتخاب تیتر ' پایان عصر پیامک ها' نوشت: بر اساس اعلام مخابرات استان، ارسال پیام کوتاه در اصفهان کاهش چشمگیری یافته است.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان نوشت: در سال گذشته نسبت به سال 94 ، در اپراتور همراه اول و ایرانسل، به ترتیب 10 و 15 درصد کاهش ارسال پیامک داشته ایم.
ناصر مشایخی با اشاره به کاهش ارسال پیامک توسط مشترکین اصفهانی افزود: در سال 94، نسبت به سال 93 نیز با کاهش 5 درصدی ارسال پیامک ها از طریق اپراتورها مواجه بودیم.
مشایخی افزود: با رشد چشمگیر استفاده از نرم افزارهای اطلاع رسانی اینترنتی و شبکه های اجتماعی، به ویژه از سال 94 به بعد ارسال پیامک کاهش محسوس و قابل توجهی داشت.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با اشاره به پلمپ سه واحد تولید پلی اتیلن غیر استاندارد در اصفهان نوشت: فعالیت این واحدهای تولیدی به دلیل تولید محصول غیر استاندارد و نداشتن پروانه متوقف شد.
غلامحسین شفیعی افزود: بازرسان این اداره کل در بازرسی از کارگاه های تولیدی، خط تولید این واحدها را که مشغول تولید لوله های بی کیفیت برای نصب در ساختمان بودند ، شناسایی و ضمن معدوم کردن محصول، این واحدها را نیز پلمپ کردند.
وی گفت: پرونده حقوقی این تولید کنندگان متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون حمل و نقل اداره کل راهداری اصفهان نوشت: علت 70 درصد تصادفات جاده ای اصفهان عامل انسانی است.
علیرضا صفاتاج افزود: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی هر کشوری نسبت سوانح و تلفات و تصادفات به جمعیت هر کشور است که ایران با توجه به آمار بالای تلفات و سوانح جاده ای باید مورد توجه قرار گیرد.
گ 7150 / 6022
خبرنگار: علی نعمانی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.