به گزارش ایرنا، این سمینار علمی با هدف تبادل ‌نظر بین استادان، دانشجویان و صاحبان صنایع در زمینه پیشرفت‌های اخیر الکتروشیمی، آشنایی با توانمندی‌های متخصصان در جهت گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و تشویق پژوهشگران به کاربردی کردن نتایج حاصل از پژوهش در حوزه‌های مختلف الکتروشیمی به مدت 2 روز ادامه خواهد یافت.
محورهای سمینار نیز در زمینه های نانوالکتروشیمی، الکتروشیمی فیزیک، الکتروشیمی تجزیه ای، الکتروشیمی تولید و ذخیره انرژی، الکتروشیمی مولکولی، سنتز الکتروشیمیایی، زیست الکتروشیمی و الکتروشیمی صنعتی است.
دبیر اجرایی دوازدهمین سمینار 2 سالانه الکتروشیمی انجمن شیمی ایران در مراسم آغاز به کار این گردهمایی گفت: 224 مقاله علمی در این سمینار ارائه می شود که از این تعداد، 20 مقاله به صورت سخنرانی و 204 مقاله به صورت پوستر است.
دکتر اسماعیل شمس سولاری افزود: از میان سخنرانان، چهار سخنران، کلیدی و از دانشگاه های مختلف کشور هستند.
دوازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی توسط دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن شیمی ایران در حال برگزاری است.
یازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی شهریور ماه 1393 در دانشگاه گیلان، برگزار شد.
الکتروشیمی شاخه‌ای از شیمی‌فیزیک و شیمی ‌تجزیه است که به بررسی واکنش‌های شیمیایی می‌پردازد که در اثر عبور جریان الکتریکی انجام می‌شوند و یا انجام یافتن آن‌ها سبب ایجاد جریان الکتریکی می‌شود.
الکتروشیمی از علوم بین رشته‌ای است و کاربردهای صنعتی زیادی بویژه درباره خوردگی در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، استخراج فلزهایی مانند مس، آلومینیوم و روی، صنایع تولید باتری، تصفیه پساب‌های صنعتی و صنایع آب‌کاری دارد.
ت/6022 /3011 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.