به گزارش ایرنا، عبدالرضا مهاجری عصر سه شنبه در حاشیه بازدید نمایندگان سه قاره جهان از طرح های بیابانزدایی آران و بیدگل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اصفهان بیش از 10 میلیون هکتار وسعت دارد که حدود 3 میلیون هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد: در 5 دهه گذشته 300 هزار هکتار از کانون های بحران استان نهال کاری شده است که اگر می خواستیم امروز این کار را انجام دهیم بیش از500 میلیون دلار هزینه در بر می داشت.
وی با بیان این که عواملی که سبب بیابان زایی شده است عمدتا طبیعی و انسانی است افزود: در 3 دهه گذشته زمان زیادی صرف آموزش و تحقیقات در مناطق بیابانی کردیم.
مهاجری با اشاره به ظرفیت تشکل های مردمی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بیان کرد: استفاده از این ظرفیت باعث شده است تا در زمینه حفاظت از عرصه ها مشکلی نداشته باشیم.
نمایندگان و کارشناسان سه قاره جهان از ایتالیا،عراق،آلمان و غنا به همراه مدیرکل دفتر بیابان سازمان مراتع و جنگل ها و مقامات استانی عصر امروز با حضور در شهرستان آران و بیدگل از طرح های بیابانزدایی این شهرستان بازدید کردند.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.