به گزارش ایرنا، علی باقری ظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، انتخابات 29 اردیبهشت امسال را انتخاباتی سرنوشت ‌ساز و مهم دانست که فرایند آن را باید با هوشیاری و انتخابی مبنایی سپری کرد.
وی با اشاره به اهمیت پیشرفت اقتصادی ایران گفت: برای دستیابی به پیشرفت و توسعه باید بر مبنای استعدادها، ظرفیت‌ها، نیازها، مطالبات و جایگاه خود در عرصه جهانی، برنامه ریزی و فعالیت کنیم.
معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نباید پایه اقتصاد را بر اساس نگاه کدخدایی دنیا ترسیم کنیم زیرا اتکای محض به بیگانگان، ما را دچار مشکلات عدیده می کند.
باقری ادامه داد: آمریکا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته و چیزهایی را از ایران می‌ خواهد که نخستین آن دست نیافتن به پیشرفت هسته‌ ای است.
وی دیدگاه دائر بر جدایی دین و حاکمیت برای دستیابی به منافع، امنیت ملی، صلح و آرامش را نادرست خواند و افزود: این تفکر اینگونه مطرح می‌ کند که اگر پایبندی به ارزش‌های انقلاب کنار رود، همه مشکلات برطرف می شود و در مسیر توسعه قرار می‌گیریم و از لحاظ پیشرفت نیز به کشورهایی مانند ژاپن، چین و ترکیه می رسیم.
عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ‌ای کشورمان با بیان اینکه پایبندی به ارزش‌های انقلاب، ما را در مسیر پیشرفت قرار داده است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار هم نداشتیم،ولی بعد از پایان جنگ با استفاده از توان داخلی موشک تولید کردیم و در انرژی هسته ‌ای نیز با وجود همه تهدیدها به کشورهای دارنده این صنعت پیوستیم و این نشانگر قابلیت ها و توانایی های داخلی ماست.
باقری با اشاره به صنعت خودروسازی ایران نیز اظهار کرد: حاکم بودن تفکر تکنوکرات‌ها باعث شده است که در این صنعت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا نکنیم، زیرا تکنوکرات یعنی ارزش زدایی از مناسبات اجتماعی و اینکه هر شخصی در تخصص خود فعالیت کند و کاری به مسائل دیگر هم نداشته باشد.
خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشاردهنده: شکراللهی/ 6020 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.